וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-50% ממוצרי המזון לילדים שעל עטיפותיהם מופיעים פירות - כלל אינם מכילים פרי

נמרוד הלפרן

31.1.2007 / 15:26

כך עולה ממחקר חדש שנערך בארה"ב; על חלק מהמוצרים אף הופיעה במפורש המילה "פירות"



למעלה ממחצית מוצרי המזון המיועדים לילדים, שעל עטיפותיהם מוצגים איורים או צילומים של פירות, כלל אינם מכילים פרי. כך עולה ממחקר חדש, שנערך בארה"ב על ידי ארגונים שלא למטרות רווח מתחומי התזונה ובריאות הציבור. 51% מהמוצרים שעל אריזותיהם מופיעים פירות, ולעתים אף כתובה המילה "פירות" במפורש, אינם מכילים פירות. 16% נוספים כוללים כמות מזערית של פרי - 10%-2% - לפי מחקר שערכה קואליציה של הברית האסטרטגית לסביבה פעילה ומזון בריא (SAHFAE), המאגדת ארגונים בתחומי התזונה, הפעילות הגופנית ובריאות הציבור במדינת קליפורניה.



PLoS מדיסיןבאחרונה נתון מגזר המזון, משני צדדי האוקיינוס האטלנטי, לביקורת בגין ניסיונותיו להטעות את הצרכנים, החל מהטיית תוצאות מחקרים תזונתיים, וכלה בטרפוד ניסיונות לקדם שיטות סימון ברורות יותר של ערך תזונתי על מוצרי מזון. מוקדם יותר החודש דיווח כתב העת המקוון PLoS מדיסין על מחקר שערכו מדענים מבית החולים לילדים בבוסטון בארה"ב, ממנו עלה כי מחקרים מדעיים בארה"ב שבדקו את הערך התזונתי של משקאות קלים, מיצים וחלב, הניבו תוצאות חיוביות בשיעור גדול עד פי 8 כאשר נערכו במימון יצרניות מזון ומשקאות. זאת, לעומת מחקרים שנערכו באופן עצמאי, ללא מימון תאגידי.



המחקר, אשר בחן 111 מחקרים על משקאות שפורסמו בארה"ב בשנים 2003-1999, חיזק את הטענות כי תוצאות מחקרים בתחום התזונה, בדומה לתחום התרופות, מוטות על ידי הגורמים המממנים אותם. אחד הממצאים המעניינים ביותר של המחקר הוא כי אף לא אחד מהמחקרים שמומנו על ידי תעשיית המזון והמשקאות, העלה ממצאים שהיו בניגוד לאינטרסים העסקיים של הענף. לעומת זאת, 37% מהמחקרים העצמאיים העלו ממצאים כאלה. "חברות מזון מממנות מחקרים מסיבה אחת בלבד, כדי שיוכלו להשתמש בתוצאות לצורכי שיווק. אם הן לא יכולות לנצל את התוצאות לצרכי שיווק, הן לא יממנו את המחקר", אמר מריון נסטלה, פרופסור לתזונה מאוניברסיטת ניו יורק, בראיון לעיתון "בוסטון גלוב".



מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בבריטניה, דווח באחרונה כי כמה מיצרניות המזון והמשקאות הגדולות בעולם - בהן , , ודנונה (סימול DN.VX) - השתתפו במימון קמפיין בעלות של מיליוני דולרים, שנועד לחתור תחת שיטת סימון חדשה של רמות סוכר, שומן ומלח במוצרים, שמקדמת רשות תקני המזון הבריטית (FSA).



שיטת סימון הערך התזונתי החדשה של ה-FSA, המבוססת על סימון מוצרים ב"שיטת הרמזור" - בה מסומנות רמות הסוכר, השומן והמלח במוצרים באמצעות צבעי אדום, צהוב וירוק - נחשבת לברורה יותר מזו שמקדמת תעשיית המזון, המציגה רק את האחוז מהמנה היומית המומלצת של סוכר, שומן ומלח במוצר. סקר שערך ארגון התזונה הבריטי, צ'ילדרנ'ס פוד קמפיין, העלה כי כמחצית מאוכלוסיית בריטניה אינה בעלת כישורים מתמטיים מספיקים כדי להבין את שיטת "המנה היומית המומלצת", שמקדמת תעשיית המזון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully