וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הרביעי ב-3.5%

TheMarker

31.1.2007 / 15:52

זאת לאחר צמיחה של 2% ברבעון השלישי, מסר משרד המסחר האמריקאי

כלכלת ארה"ב התנערה מתרדמת הקיץ שנפלה עליה, וצמחה בשיעור חד מהצפוי ברבעון הרביעי של שנת 2006, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הרביעי בקצב שנתי של 3.5% - שיעור הצמיחה הגבוה ביותר זה שנה - הודות לנפילת מחירי האנרגיה וגידול בצריכה הפרטית בארה"ב, ולמרות האטה בשוקי הדיור והרכב.

תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה של 3% בתוצר, במונחים שנתיים, ברבעון הרביעי, לאחר צמיחה של 2% ברבעון השלישי של 2006. בשנת 2006 צמחה הכלכלה האמריקאית ב-3.4%, לאחר צמיחה של 3.2% בשנת 2005, ו-3.9% בשנת 2004.

סדרת נתוני מקרו חיוביים שהתפרסמו באחרונה בארה"ב, בתחומי התעסוקה, הצריכה הפרטית, בטחון הצרכנים והייצור - חיזקו את ההערכות כי הכלכלה הצליחה להתאושש לקראת סוף שנת 2006. כלכלנים רבים מעריכים כי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, המשלים בימים אלו שנה ראשונה בתפקידו, קרוב להשיג את מטרתו, ולהביא את כלכלת ארה"ב ל"נחיתה רכה" - היינו ירידה בצמיחה ובלחצים האינפלציוניים, מבלי שההאטה תעמיק לכדי מיתון. זאת, לאחר שבשנה שעברה, גברו החששות מפני שקיעת כלכלת ארה"ב במיתון בעקבות פקיעה של שוק הדיור האמריקאי, ובקיץ אף ירד שיעור הצמיחה בארה"ב לקצב שנתי של 2% בלבד.

מאוחר יותר היום (שעה 21:15 לפי שעון ישראל) צפוי הבנק הפדרלי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, זו הפעם החמישית ברציפות, ברמה של 5.25%. בה בעת, צפוי הבנק לדבוק בעמדתו כי האינפלציה עודנה מהווה את האיום הגדול ביותר על צמיחת הכלכלה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully