וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק בקונגרס האמריקאי מיטיבה עם טבע: הגנריקה באישור - שגדעה 30% מרווחי החברות בתקופת הבלעדיות - תיאסר

יורם גביזון

31.1.2007 / 16:06

הגנריקה באישור גרמה לפגיעה בתחרות בין חברות גנריות לחברות אינובטיביות



אחת המוסכמות בכלכלה בפוליטית האמריקאית היא ששליטה של המפלגה הדמוקרטית בבתי הנבחרים מיטיבה עם החברות הגנריות, ואילו שליטה רפובלקנית טובה לחברות שמפתחות תרופות מקוריות (אינובטיוויות). המהפך הפוליטי בבתי הקונגרס מוכיח שליחה של מוסכמה זו לא נס. 4 חברי סנאט דמוקרטיים - ג'יי רוקפלר מווסט וירג'יניה, צ'ארלס שומר מניו יורק, פטריק ליהי מוורמונט והרב קוהל מוויסקונסין - הגישו את הצעת החוק ל"תחרות הוגנת בתרופות מרשם".



ההצעה תאסור על חברות אינובטיוויות לתת אישור לחברה גנרית לשווק גירסה משלהן, בתקופה של 6 חודשים שבה חברה גנרית אחרת רשאית לשווק את הגירסה הגנרית בבלעדיות. נוהג זה, המכונה גנריקה באישור, נועד לפגוע במוטיבציה של חברות גנריות לערער על תקפותם של פטנטים כדי לקבל את 6 חודשי הבלעדיות בשווק הגירסה הגנרית - המוענקים על פי חוק לחברה הגנרית הראשונה שהגישה בקשה לאישור השווק של גירסה גנרית והוכיחה בהצלחה שהפטנט על התרופה המקורית אינו תקף.



השקה של תרופות גנריות בבלעדיות ל-6 חודשים היתה מקור הרווח העיקרי של חברות גנריות, ועל כן הגנריקה באישור, שגדעה על פי הערכות 30% מרווחי החברות הגנריות בתקופת הבלעדיות, גרמה לפגיעה קשה בתחרות בין חברות גנריות לחברות אינובטיוויות.



אישור הצעת החוק צפוי להיטיב עם חברות גנריות שפועלות בשוק האמריקאי, כולל שהיא החברה הגנרית הגדולה בעולם והמובילה בשוק הגנרי האמריקאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully