וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשק Web 2.0 של אורקל צפוי לצאת החודש; מדובר בפלטפורמה ארגונית לבניית ממשקי משתמש - הכוללת כלי Web 2.0

IDG

31.1.2007 / 16:44

הממשק יאפשר בניית ממשקים לאפליקציות, המשלבים תוכן ממספר מקורות שונים, כמו גם כלי Web 2.0



חברת צפויה לשחרר לפני סוף החודש את ה-WebCenter Suite, מוצר המיועד לבניית ממשקים לאפליקציות המשלבים תוכן ממספר מקורות שונים, כמו גם כלי Web 2.0 כגון וויקים (אתרים הפועלים במודל Wiki, בו לגולשים יש גישה קלה ומהירה לשינוי תכני האתר) ובלוגים. ה-WebCenter Suite יימכר כתוסף לגרסה המסחרית של השרת של אורקל (Oracle Application Server Enterprise Edition) ומחירו יהיה 50 אלף דולר לכל CPU.



מטרת המוצר היא לשפר את התפוקה של עובדים על ידי אספקת גישה למספר רב של תכנים ושירותים שונים דרך מסך אחד, ובכך לחסוך להם את המעבר בין אפליקציות שונות.



לדוגמה, למנהל פרויקט יינתן ממשק שיאפשר לו גישה לתוכנה לדיווח הוצאות. אם ברצונו לאחר מכן לקבל הסבר על הוצאה כלשהי, הממשק יכלול גישה לכלי Voice Over Internet Protocol המאפשר ליזום שיחה עם כל עובד בלחיצת כפתור. כמו כן, יוכל המנהל, בעזרת תבניות מוכנות ואשפים שונים, לבנות וויקי לפרויקט, ובכך להזמין את העובדים להשתתף בו באופן פעיל.



לדברי אנדריאס צ'אטיאנטוניו, יועץ לענייני תוכנה בחברת Accenture Technology Services, האטרקטיביות של WebCenter נובעת בחלקה מהקשר שלו עם בסיס הנתונים ועם שרת האפליקציות של אורקל. כלומר, לקוחות אורקל יוכלו להשתמש בתשתית הקיימת שלהם בכדי להעלות לאוויר וויקים ובלוגים.



למרות נקודות דמיון לתוכנה Oracle Portal, המאפשרת בנייה וניהול אתרי אינטרנט תוך ארגוניים, טוען ראול פאטל, סמנכ"ל טכנולוגיות באורקל, כי WebCenter היא בבסיסה ההיפך מפורטל: היא מאפשרת למפתחים להוסיף אלמנטים המאפיינים לרוב פורטל לממשק של אפליקציה, זאת בניגוד להוספת תוכן מתוך אפליקציה לפורטל.



בפורום הטכנולוגי של החברה באינטרנט, הביע לפחות לקוח אחד דאגה: הוא שאל תוך כמה זמן תהיה השקעתו ב-Oracle Portal בעלת ערך, לאור החפיפה הברורה בין המוצרים. פיטר מוסקוביץ, מנהל מוצר ב-WebCenter, אמר בתגובה כי שני המוצרים יתקיימו זה לצד זה, "לפחות בעתיד הנראה לעין".



לדברי מרק לוויט, סמנכ"ל לענייני מחשוב תוך ארגוני בחברת IDC, ישנם מוצרי Web 2.0 נוספים המיועדים לשוק התוך ארגוני ונמצאים בשלבי פיתוח. בין היתר: ה-SharePoint 2007 של , ה-Project Muse של , וכן מספר מוצרים של חברות קטנות כגון Serendipity Technologies. גם נכנסה למשחק לאחרונה, כשהודיעה על תכניתה להוסיף יכולות Web 2.0 לחבילת ה-Lotus Notes שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully