וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: "אם סביבת המקרו תוסיף להיות חיובית - מחירי הדירות בתל אביב עשויים לעלות באופן משמעותי"

שרון שפורר

31.1.2007 / 16:50

הכלכלן אייל רז מסביר כי תנאי מקרו חיוביים תומכים בגידול בביקוש



"אם תנאי הרקע המקרו-כלכליים יוסיפו להיות חיוביים ויתמכו בגידול בביקוש לדירות חדשות, בהתחשב בכך שאת היצע הדירות לא ניתן להגדיל בטווח הקצר, ייתכן לחץ לעליית מחירים, אפילו משמעותי, בפרט באזורי ת"א והמרכז", כך מעריך היום אייל רז מהמחלקה הכלכלית של בנק לאומי בסקירת מקרו שבועית של הבנק.



רז מצביע על כך, שבשנת 2006 נמכרו כ-13,255 דירות חדשות במסגרת הבנייה שביוזמה פרטית - גידול של כ-3.4% בהשוואה למספר הדירות שנמכרו בשנת 2005. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הוא מוסיף ומציין, כ-86% מהדירות שנמכרו התרכזו ב-27 ערים, רובן במרכז הארץ, כאשר 3 ערים (ת"א, פתח תקווה ונתניה) מרכזות כ-30% ממכירת הדירות.



עוד הוא מפנה את תשומת הלב לכך שלצד מכירת הדירות - אשר היתה תנודתית מאד במהלך שנת 2006 (בראשית השנה מכירה מואצת של דירות, אחר כך מגמה של ירידה ובחודשיים האחרונים שוב האצה) - הרי שמספר הדירות שנותרו למכירה ירד באופן עקבי החל מראשית השנה.



מסיבה זו, מסביר רז, מגמת ההתפתחות של מספר חודשי ההיצע (מספר החודשים עד גמר מלאי הדירות, לפי היקף המכירות באותו חודש) ירד והגיע בסוף דצמבר 2006 לשפל של כ-10 חודשים בלבד - דבר שיוביל ללחץ לעליית מחירים, אפילו משמעותי, בפרט באזורי ת"א והמרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully