וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ניו יורק ובורסת טוקיו הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי שעשוי לרמז על מיזוג אפשרי בעתיד

סוכנויות הידיעות

31.1.2007 / 17:04

NYSE ו-TSE יקימו קבוצות אשר ידונו יחדיו בנושאי תשתיות, טכנולוגיה, מסחר ורגולציה



בורסת ניו יורק (NYSE) ובורסת טוקיו (TSE) הכריזו היום על שיתוף פעולה אסטרטגי אשר ירחיב את נוכחותה העולמית של NYSE ועשוי לרמז על מיזוג אפשרי בין שני השווקים הכלכליים הגדולים בעולם.



ההסכם, שהתקבל על ידי מועצות המנהלים של שתי הבורסות, מאפשר להן לשתף פעולה בפיתוח משותף של מוצרים כלכליים, רישומים משותפים בבורסות וטכנולוגיה. תחת תנאי ההסכם, NYSE ו-TSE יקימו קבוצות, אשר ידונו יחדיו בנושאי תשתיות, טכנולוגיה ומסחר. זאת, בנוסף לנושא הרגולציה והפיקוח על חברות הנסחרות בבורסות. הקבוצות יבדקו דרכי פעולה שיאפשרו לחברות הנסחרות רק בבורסה אחת לקבל גישה טובה יותר למשקיעים בבורסה השניה.



על ההסכם הכריזו מנכ"ל NYSE, ג'ון תיין ונשיא TSE, טאייזו נישימורו. ההסכם מאפשר לבורסת ניו יורק פריצת דרך באזור אסיה והאוקיינוס השקט. בנוסף, הסכם זה עשוי להוות את הצעד הראשון לקראת מיזוג אפשרי או רכישה בין הבורסות, כאשר TSE תהפוך לחברה הנסחרת בבורסה ב-2009. "אנו מחוייבים להצלחת שיתוף הפעולה אשר יגדיל את האפשרויות עבור שני השווקים ולקוחותיהם, יקדם את החזון הגלובלי של NYSE וייחזק את הקשרים בין יפאן לארה"ב", אמר תיין.



העסקה באה על רקע שורת מיזוגים בין בורסות מקומיות ובינלאומיות, שהגיעה לשיאה בדצמבר, עם רכישת הבורסה הצרפתית יורונקסט, על ידי NYSE, עבור 14 מיליארד דולר ורכישת 20% בבורסת מומביי, הבורסה הגדולה בהודו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully