וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת בזק מתכוונת להיאבק במשרד התקשורת: החברות הבנות יערערו לבג"צ; אטיאס: החלטתי עניינית

ערן גבאי

31.1.2007 / 18:16

שר התקשורת ל-TheMarker: "חייבים לתת הגנות לשחקנים החדשים; דעתו של הממונה על ההגבלים היתה חריפה יותר"



קבוצת יוצאת למאבק נגד משרד התקשורת, על רקע החלטתו היום שלא לאפשר לאף אחת מהחברות הבנות בקבוצה לפעול באספקת טלפוניה על גבי רשת האינטרנט. החברות הבנות בקבוצה: פלאפון ובזק בינלאומי, מלינות על כך שההחלטה למנוע מהן מלעשות שימוש ב-VOB אינה מתיישבת עם קיומה של ההפרדה המבנית בבזק, המונעת כל שיתוף פעולה ביניהן ומפרידה את הפעילות העסקית של כל אחת מהן מהחברה האם, בזק. החברות בבזק מתכוונות לערער על החלטת משרד התקשורת בפני בג"צ. ב-yes המומים ומעדיפים ללמוד את הנושא.



מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, אמר בתגובה כי "מדובר במדיניות מפלה הפוגעת בקדמת הטכנולוגיה ובצרכנים. מה ההיגיון הצרכני לאסור על בזק ובנותיה לספק שירותי VOB‏? כיצד זה מיטיב עם ציבור לקוחות בזק העצום או מסייע לתחרות?



"רישיון בזק מאפשר ואף מחייב את החברה לספק שירותי טלפוניה, התערבות המשרד לגבי הטכנולוגיה שבאמצעותה יעבור השירות הטלפוני, היא חסרת תקדים ובגדר שלילת זכות ברורה של בזק ברישיונה. אותו משרד, המקפיד הקפדה יתרה על הפרדה בין בזק ובנותיה, טורח כך פתאום לכרוך את בזק וכל חברותיה בחבילה אחת. באיזה היגיון או רציונל? רק למשרד התקשורת הפתרונים.



"לצד כל אלה, משרד התקשורת מבקש לחייב את בזק להעביר את תשתיותיה, ללא תמורה, לטובת מתחרותיה, ולא רק זאת אלא בנוסף, לסבסדן באמצעות קישור גומלין סימטרי המנוגד לחוק ולהתבטאויות הפומביות של משרד התקשורת בנושא. בזק, כמובן, תשקול את צעדיה לנוכח ההחלטה האומללה הפוגעת בה ובלקוחותיה", אמר גלברד.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, מסר כי "מדובר בהחלטה שגויה ומפלה, שאינה מאפשרת לפלאפון לפעול בשוק תחרותי. על רקע העובדה שרישיונות דומים הוענקו למתחרותינו כבר לפני מספר חודשים, לא ייתכן שפלאפון ולקוחותיה יופלו לרעה. בכוונתנו לפנות לערכאות המשפטיות ולערער על ההחלטה. המשרד מחטיא את המטרה, ובשם קידום התחרות בשוק הקווי הוא פוגע בשוק הסלולר הגדול פי שלושה. כלל לא ברור אם ההחלטה תקדם את התחרות ב-VOB, אבל ברור שהיא תחליש את התחרות בשוק הסלולר".

מנכ"ל בזק בינלאומי, אבי גבאי, אמר כי "זהו יום שחור ללקוחות ולתחרות בשוק התקשורת הישראלי. החלטתו הפופוליסטית והבלתי מנומקת של משרד התקשורת, לקשור את ידיה של בזק בינלאומי ולצמצם בכך את מספר השחקנים בשוק, תפגע באופן בלתי סביר בתחרות. הנפגעים העיקריים כתוצאה מכך יהיו הצרכנים. בזק בינלאומי, כמובילת שוק האינטרנט המהיר בישראל, לא מתכוונת לוותר ותילחם למען כל לקוח ולמען תחרות הוגנת".



בבזק בינלאומי טוענים כי שלילת אפשרותה של החברה להתחרות בין שווים בשוק ה-VOB אינה מידתית וצפויה לגרום פגיעה קשה לבזק בינלאומי ולתחרות הקיימת בשוק ספקיות האינטרנט והשיחות הבינלאומיות.



שר התקשורת, אריאל אטיאס, הסביר בשיחה ל-TheMarker מדוע החליט למנוע באופן גורף מבזק את השימוש ב-VOB: "צריך להבין שלגרום למנוי תקשורת לעבור מפעיל בטלפוניה פנים ארצית, זה קשה מאוד, כיוון ששולי הרווח מאוד קטנים. חייבים לתת הגנות לשחקנים החדשים. בבזק אומרים לי שזה בניגוד להפרדה המבנית, אך חוות הדעת שקיבלתי מהממונה על ההגבלים העסקיים היתה חד משמעית נגד כניסת בזק לתחום, היא היתה הרבה יותר חריפה ממני.



"יש לראות בכל בזק כקבוצה, זו אותה משפחה, והם מחזיקים ב-96% משוק הטלפוניה הנייחת. יש היום קבוצות תקשורת חזקות שרוצות להשקיע כסף בתחרות בטלפוניה הפנים ארצית לטובת הצרכן - לא סביר שזה לא יצליח. אני לא נגד בזק, כל החלטה שאני מקבל היא עניינית בלבד".



אטיאס התייחס לכך שהוא קיבל את החלטתו בניגוד לדעה המקצועית במשרד התקשורת: "אני לא הולך נגדם. אני תמיד זוכר שאני מתעסק בממון של אחרים, ואני רוצה להתעמק לבדי בנושאים ולקבל החלטה ביושר, תום לב ובמחשבה מעמיקה".



באשר להחלטתו למנוע גם מ-yes את השירות, אמר אטיאס, "אם הם רוצים למכור חבילת שירות שילכו לאלוביץ' (שאול אלוביץ' - אחד מבעלי yes). הרי הם לא שחקני אינטרנט, אז הכי טבעי שיפנו לאינטרנט זהב - קווי זהב וששניהם ירוויחו, לא איכפת לי. מנכ"ל yes לא דיבר איתי מלה על ה-VOB, זה לא עניין אותם, הם רצו את ה-VOD (וידיאו על פי דרישה) ובזה אני נאבק לטובתם וכבר גמרתי את תזכיר החוק בנושא. נוסף על כך, אם אחרי שנה נראה ש-yes נפגעת מאוד מכך בתחרות מול הכבלים יכול להיות שנשנה את ההחלטה בעניינה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully