וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס שקל להעניק רישיון טלפוניה על גבי האינטרנט לבזק בינלאומי כשמתחרותיה יגיעו ל-100 אלף מנויים

ערן גבאי

31.1.2007 / 20:00

כך נודע ל-TheMarker; משרד התקשורת יעקוב אחר ההשפעה על בזק בינלאומי ו-yes במהלך השנה הקרובה



שר התקשורת, אריאל אטיאס, שקל להעניק רישיון לאספקת שירותי טלפוניה על גבי האינטרנט לבזק בינלאומי כשמתחרותיה יגיעו ל-100 אלף מנויים - כך עולה ממכתב המדיניות שכתב השר, ושהגיע לידי TheMarker. אטיאס החליט בסופו של דבר למנוע מבזק בינלאומי מלפעול בתחום הטלפוניה על גבי האינטרנט עד אשר החברה האם, , תאבד 15% מנתח השוק שלה בתחום הטלפוניה הפנים ארצית.



עוד עולה מהמסמך כי גם בעניין חברת yes שקל אטיאס חלופה ולפיה יעניק לה רישיון מוגבל במונחי מספר מנויים, סוגם ומתכונת השירות, אך גם אותו העדיף אטיאס לדחות ולהצמיד אותה להוראה שיש להמתין עד אשר בזק תאבד 15% מנתח השוק שלה.



בשני המקרים מתכוון אטיאס, על סמך מכתב המדיניות, לבחון את ההשפעה של המדיניות החדשה על החברות בתוך שנה, והוא הנחה את אנשי המשרד להיערך לביצוע בדיקות סדירות בעניין.



כמו כן, עולה מהמכתב רמת הלחץ של אטיאס להספיק ולסיים את המדיניות לפני שרישיון הניסוי של קווי זהב פוקע מחר. זו הסיבה שהוא מציין במכתב, כי היועצת המשפטית של המשרד השמיעה את נימוקיה בפניו, אך חוות דעתה המסודרת תועבר לעיונו רק בימים הקרובים.



אטיאס מתאר במכתב, שבעניין הצורך הפסד נתח השוק של 15% של בזק, הוא נשמע לעצת הצוות המקצועי במשרדו. בכך הוא מנע היווצרות מסלול עוקף, בו החברות הבנות של בזק היו מציעות את המחירים האטרקטיוויים ביותר, רק כדי למנוע הפסד מנויים מקבוצת בזק כולה.



אטיאס מודה במכתבו כי "קיים חשש לפגיעה מסוימת" בחברות הבנות של בזק בתחרות שלהן כל אחת בתחומה, אך "אין הדבר מצדיק את סיכון הפגיעה המשמעותית בתחרות בטלפוניה הפנים ארצית הנשלטת על ידי בזק".



במקרה של פלאפון, עמדת אטיאס והמשרד נחרצת והיא לא תוכל לספק את שירותי הטלפוניה הפנים ארצית כל עוד בזק לא תאבד 15% מנתח השוק. גם בעניין של קביעת דמי השלמת השיחה, אימץ אטיאס במלואה את חוות הדעת המקצועית שהונחה בפניו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully