וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הבנק הפדרלי הותיר את הריבית ללא שינוי

רונן סרברניק

31.1.2007 / 21:27

"המדדים מצביעים על צמיחה טובה יותר וסימנים טנטטיוויים להתייצבות בשוק הדיור; עדיין ישנם סיכונים אינפלציוניים"

הבנק הפדרלי הותיר היום את הריבית בארה"ב ללא שינוי על רקע סימנים להתחזקות הכלכלה האמריקאית מבלי שהדבר יביא להתגברות האינפלציה. בה בעת, דבק הבנק בעמדתו כי "ישנם עדיין סיכונים אינפלציוניים" וכי האינפלציה עדיין מהווה את האיום הגדול ביותר על צמיחת הכלכלה האמריקאית.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) הותירה ללא שינוי את הריבית בארה"ב, זו הפעם החמישית ברציפות, ברמה של 5.25%. בהודעת הבנק הפדרלי היום נכתב, כי "המדדים מצביעים על צמיחה טובה יותר וסימנים טנטטיוויים להתייצבות בשוק הדיור".

מאז החלטת הריבית הקודמת של הבנק הפדרלי ב-12 בדצמבר, פורסמו בארה"ב שורה של נתוני מקרו כלכליים חיוביים, אשר הצביעו על כך שהכלכלה האמריקאית נמצאת בדרכה ל"נחיתה רכה", וכי ההאטה בשוק הדיור אינה צפויה לגרור את הכלכלה למיתון, ואף עשויה לסייע לבלימת האינפלציה.

כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור חד מהצפוי ברבעון הרביעי של שנת 2006. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הרביעי בקצב שנתי של 3.5% - שיעור הצמיחה הגבוה ביותר זה שנה - הודות לנפילת מחירי האנרגיה וגידול בצריכה הפרטית בארה"ב ולמרות האטה בשוקי הדיור והרכב. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה של 3% בתוצר במונחים שנתיים ברבעון הרביעי לאחר צמיחה של 2% ברבעון השלישי של 2006. בשנת 2006 צמחה הכלכלה האמריקאית ב-3.4% לאחר צמיחה של 3.2% בשנת 2005 ו-3.9% בשנת 2004.

אנליסטים רבים, אשר העריכו בשנה שעברה כי הבנק הפדרלי עתיד להוריד את הריבית עד שלוש פעמים במהלך שנת 2007, גורסים כעת כי הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי למשך פרק זמן ניכר. "היו שצפו הורדה של ריבית כבר בחודש מארס, אולם כעת נראה כי הפד יותיר את הריבית ללא שינוי עד סוף השנה", אמר הכלכלן הראשי של DMJ אדוויזרס, דיוויד ג'ונס, לסוכנות הידיעות איי.פי. הבנק הפדרלי העלה את הריבית לרמתה הנוכחית בחודש יוני והשלים בכך סדרה של 17 העלאות ריבית רצופות בנות 0.25%, אשר החל ביוני 2004 כאשר הריבית היתה ברמה של 1% - רמתה הנמוכה ביותר זה למעלה מארבעה עשורים.

מאז העלאת הריבית האחרונה בחודש יוני, הותיר הבנק הפדרלי את הריבית ללא שינוי, בתקווה כי יצליח לנתב את הכלכלה האמריקאית ל"נחיתה רכה" - ירידה בצמיחה ובלחצים האינפלציוניים מבלי שההאטה תעמיק לכדי מיתון. זאת, לאחר שבמשך כמה חודשים בשנה שעברה גברו החששות מפני שקיעת כלכלת ארה"ב במיתון בעקבות פקיעה של שוק הדיור האמריקאי. בקיץ אף ירד שיעור הצמיחה בארה"ב לקצב שנתי של 2% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully