וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ADC לא ממתינה להנפקת ביגבנד: מכרה את מלוא אחזקותיה בחברה הישראלית לפי שווי של כ-340 מיליון דולר

עומרי כהן

31.1.2007 / 21:35

ADC מכרה לקרנות המחזיקות עימה בביגבנד כ-17.5% ממניות החברה תמורת 58.9 מיליון דולר



חברת ציוד התקשורת האמריקאית, ADC טלקומיוניקיישנס, סיכמה בימים האחרונים על מכירת מלוא אחזקותיה (כ-17.5%) בחברת ביגבנד נטוורקס הישראלית תמורת 58.9 מיליון דולר. העסקה, אשר מגיעה לקראת הנפקתה של ביגבנד בנאסד"ק, משקפת לחברה הישראלית שווי של כ-340 מיליון דולר לפני הגיוס המתוכנן מהציבור.



את המניות מכרה ADC שותפיה לאחזקה בביגבנד. בהודעה לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), היא נמנעה מלפרט את שמות הרוכשים, אולם ככל הנראה מדובר בלפחות חלק משש קרן ההון הסיכון, המושקעות בביגבנד: רדפוינט ונצ'רס, צ'רלס ריבר פרטנרס, מריטק קפיטל, אוורגרין פרטנרס, פיילוט האוס ונצ'רס וסידר.



ADC מחזיקה במניות ביגבנד מאז 2004 בעקבות עסקת רכישה במניות שהתבצעה בין שתי החברות. ביגבנד רכשה אז חלק מעסקי המודמים לטלוויזיה בכבלים של ADC ושילמה ב-36.8 מיליון מניות משל עצמה. העסקה הנוכחית מתבצעת רגע לפני השלמת ההנפקה של ביגבנד בנאסד"ק ומשקפת כנראה דיסקאונט מסוים על שווי החברה (לפני הכסף).



ביגבנד, המפתחת נתבים לשירותי מולטימדיה, הכוללים וידיאו, דטה וקול ברשתות פס רחב, טרם פירסמה את היקף הגיוס הצפוי בהנפקה ואת שווי החברה הרצוי מבחינתה, אולם מקורות בשוק העריכו בעבר כי החברה תנסה לגייס עד 140 מיליון דולר עם שווי שעשוי להגיע לחצי מיליארד דולר. ההנפקה צפויה להתבצע בחודשיים הקרובים ולאחריה תיסחר המניה תחת הסימול BBND.



ביגבנד שהוקמה לפני כשבע שנים על ידי היזמים אמיר בסן-אשכנזי ורן עוז, היא היום אחת החברות המובילות בפיתוח נתבים לשירותי מולטימדיה בפס רחב. החברה מספקת פלטפורמות לשירותי מולטימדיה למפעילי רשתות התקשורת הגדולות בעולם שמאפשרות להם להרחיב באופן יעיל ורווחי את מגוון השירותים והתכנים המוצעים על ידם.



מחזור המכירות של החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2006 הסתכם בכ-113.6 מיליון דולר, גידול של 59.6% בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה ב-2005. החברה צפויה לסיים את 2006 ברווח נקי לאחר שסיימה את 2005 בהפסד נקי של כ-25 מיליון דולר, זאת בזמן שהגדילה השנה את מצבת כוח האדם שלה בעשרות עובדים לקרוב ל-500.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully