וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ברנע: "קרנות הפנסיה החדשות צריכות להשקיע במניות בצורה אגרסיווית"

ליאור רבינוביץ

31.1.2007 / 22:37

ברנע: "התבגרות האירופיים והתמתנות הצמיחה של השוק האמריקאי מחייבות השקעה בשווקים כמו סין והודו"



"קרנות הפנסיה החדשות חייבות להשקיע במניות בצורה אגרסיווית יותר", ­כך אמר פרופ' אמיר ברנע בכנס של חברת מגדל בנושא "גנטיקה, חיסכון ארוך טווח ומה שביניהם", שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה. "עלייה בתוחלת החיים וירידה בריבית ארוכת הטווח מחייבות את הגופים המוסדיים להשקעה אגרסיווית יותר כדי לשמור על חיסכון לפנסיה של העמיתים והמבוטחים", ציין ברנע.



"קרן הפנסיה האמריקאית CalPers של עובדי מדינת קליפורניה משקיעה כ-63% מנכסיה במניות. קרנות הפנסיה (הוותיקות והחדשות) משקיעות רק 7%", ציין ברנע. "קרנות הפנסיה הישראליות משקיעות כ-70% באיגרות חוב - אג"ח מיועדות של המדינה, סחירות ולא סחירות. ירידת הריבית ארוכת הטווח בישראל ובעולם מורידה את התשואות על האג"ח ופוגעת בחיסכון ארוך הטווח".



"התבגרות האירופים והתמתנות הצמיחה של השוק האמריקאי מחייבות השקעה בשווקים כמו סין והודו ­ למרות מדיניות מוניטרית מלאכותית שקיימת שם", אמר ברנע. "היום הגופים המוסדיים משקיעים מעט בשווקים אלה.­ צריך להשקיע בצורה אגרסיווית יותר, אבל עם שכל, עם בקרות".



הפאנל התקיים במסגרת חניכת תוכנית ללימודי ביטוח משנה בבית הספר למינהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה, בתרומה של חברת מגדל. בפאנל על השפעות התארכות תוחלת החיים על האקטואריה של חברות הביטוח, אמר האקטואר ד"ר בועז ים, כי עלייה של שנים ספורות בתוחלת החיים בצירוף ריבית ארוכת טווח של 3%, תגרום לירידה של עשרות אחוזים בחיסכון הפנסיוני של מבוטח או עמית לעומת החיסכון הרצוי.



פרופ' סמי (שמואל) פנחס אמר בכנס כי ההשפעות ארוכות הטווח של עלייה בתוחלת החיים על חברות הביטוח הן הרות משמעות -­ עלייה של שנה אחת בתוחלת החיים משמעותה לחברת ביטוח עם מיליון חוסכים התחייבות נוספת בגובה של טריליון שקל. פנחס אמר כי ניתוח הצרכים הפנסיוניים לשנים הקרובות מחייב הפקדה פנסיונית גדולה מהנהוג כיום. "יש להפקיד כ-30% מהמשכורת החודשית, ולא 20%-15%. אני יודע שהמעסיקים והעובדים יתנגדו לכך, אבל זוהי ראיית מפוכחת של הצרכים הפנסיוניים".



מהרצאתו פרופ' ניר ברזילי, מומחה בינלאומי לגנטיקה מישיבה יוניברסיטי בניו יורק שהשתתף אף הוא בכנס, עולה כי מדע הרפואה יצליח לגרום להארכת תוחלת החיים מעבר למצב כיום ­ 78 לגברים ו-82 לנשים במדינות המערב. לדבריו, התארכות תוחלת החיים והשארת גיל הפרישה באמצע שנות ה-60 לחייו של אדם צפויות להוביל את קרנות הפנסיה וחברות ביטוח החיים למשבר פיננסי.



ברזילי אמר כי לחברות הביטוח בישראל אין תשובה להתארכות תוחלת החיים בשנים ספורות, לא כל שכן להתארכותה בעשרות שנים, כפי שצופים מדענים מסוימים, בעיקר אלה העוסקים בהנדסה גנטית. לדבריו, התארכות תוחלת החיים תוביל את המבוטחים בקרנות הפנסיה ההדדיות למצב של הקטנת זכויות. המבוטחים בביטוח חיים הוני - פוליסות ביטוח מנהלים שנותנות גמלה ולא קצבה - יימצאו במצב טוב במקצת, אבל גם להן תהיה בעיה. הם אמנם מבוטחים בחוזה עם מקדם קצבה מובטח, כלומר הבטחת תשלום בגובה מסוים למספר שנים קצוב, אך יהיו במצב שבו הכסף שצברו לפנסיה לא יספיק לכל תקופת הפרישה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully