וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל שילשה את רווחיה ל-1.03 מיליארד דולר

רונן סרברניק

31.1.2007 / 23:27

גוגל רשמה הכנסות של 3.21 מיליארד דולר ברבעון הרביעי - עלייה של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

ענקית החיפוש גוגל (סימול GOOG) רשמה גידול של 67% בהכנסותיה ברבעון הרביעי לרמה של 3.21 מיליארד דולר לעומת התקופה המקבילה ועלתה בצורה משמעותית על תחזיות האנליסטים להכנסות של 3.14 מיליארד דולר.

החברה רשמה רווח נקי של 1.03 מיליארד דולר, 3.29 דולרים למניה, לעומת רווח של 372.2 מיליון דולר, 1.22 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים לרווח של 2.64 דולר למניה.

"תוצאותינו המרשימות ברבעון הרביעי מדגימות את המשך חוסנה של החברה ואת חוזקו של המודל הכלכלי", אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט. "הארגון הצומח שלנו מאפשר לנו לספק יותר ויותר תכנים ומידע למשתמשים באמצעות השקעה במחקר ובאמצעות שותפויות אסטרטגיות".

מאז פרסום דו"חותיה האחרונים לפני 3 חודשים, עלו מניות גוגל בשיעור צנוע של 7.5% לרמה של 494.32 דולר למניה. במהלך התקופה, לא הצליחה גוגל להגדיל את נוכחותה בשוק החיפוש. במקביל, נשמעו בקרב משקיעים חששות בנוגע לתביעות משפטיות מרובות בעתיד על רקע רכישת אתר יו טיוב ב-1.65 מיליארד דולר.

מספר אנליסטים מעריכים שרכישת האתר על ידי גוגל יוריד מקרנו בעיני הגולשים. כמו כן, מעריכים אנליסטים שגוגל מעוניינת לשלב פרסומות בתוך קטעי הווידיאו על מנת לשפר את רווחיות האתר לחברה. החברה מתכננת להוסיף קטע וידיאו בן 3 שניות לכל סרטון וידיאו, אשר יוצג לפני תחילת הסרטון ובעת מעבר מסרטון לסרטון. כעת, נותר לגלות האם יסכימו הגולשים להמתין כל פעם לסיום הפרסומות.

בשנה האחרונה השיקה גוגל את שירות התשלום המקוון, צ'קאאוט, והשקיעה סכום של כ-80 מיליון דולר בניסיון לקדם את השרות ולפרסם אותו. למרות שהשרות הושק ב-2006, עיקר המאמץ השיווקי נרשם במהלך תקופת החגים הנוכחית וטרם לעלייה ניכרת במספר המשתמשים בו.

גוגל הודיעה החודש כי בכוונתה להשיק בקרוב מערכת אשר תאפשר לקוראים להוריד ספרים שלמים מהרשת למחשב האישי שלהם, בפורמט שיאפשר קריאה על מסך המחשב או באמצעות מכשירים ניידים, דוגמת מכשיר כף היד האלחוטי בלקברי. הוצאות ספרים מובילות דוגמת פינגווין, הארפר-קולינס וסיימון אנד שוסטר מעורבות בפרויקט.

"אנו עובדים על פלטפורמה שתאפשר למו"לים להעניק לקוראים גישה מלאה לספרים באופן מקוון", אמר מנהל שירות גוגל בוק סרץ' (Google Book Search) באירופה, ג'נס רדמר, לעיתון "סאנדיי טיימס". לדבריו, מכירת ספרים אלקטרוניים באינטרנט אינה צפויה לסמן את סופו של הספר המודפס, אך תפתח לקוראים יותר אפשרויות לרכוש ספרים.

מניית גוגל נכנסת לרבעון הרביעי בעודה נסחרת לפי מכפיל רווח של 35 לעומת מכפיל רווח של 38 של מניית יאהו. בנוסף, יחס מכפיל הרווח לשיעור הצמיחה, אשר משקף את עלות המניה לעומת הצמיחה הצפויה, עומד על 1.48 לעומת 2.08 של מניית יאהו.

מוקדם יותר החודש, דיווחה אי ביי, מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, על גידול דו-ספרתי ברווחיה והכנסותיה הודות לשיפור בעסקי שירות התשלומים המקוונים פיי-פאל. אי ביי, הנסחרת במכפיל רווח של 24 מרווחיה החזויים, הרוויחה 346 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006, גידול של 24% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. בניכוי רישום אופציות כהוצאות, הרוויחה החברה 28 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

ענקית המסחר המקוון דיווחה ברבעון על הכנסות של 1.72 מיליארד דולר - גידול של 29% לעומת הרבעון המקביל ויותר מתחזית האנליסטים להכנסות של 1.67 מיליארד דולר. כמו כן, הודיעה החברה על כוונתה לבצע קנייה חוזרת נוספת של מניותיה בהיקף של שני מיליארד דולר בשנתיים הקרובות לאחר שבמהלך הרבעון הרביעי רכשה בחזרה 31 מיליון ממניותיה בשווי של מיליארד דולר.

במבט קדימה, סיפקה החברה תחזית שנתית שהיתה גבוהה מהערכות האנליסטים. אי ביי צופה כי רווחיה השנה יהיו 1.29 דולר למניה לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.23 דולר למניה ולעומת תחזית קודמת של אי ביי לרווח של 1.22 דולר למניה. בשורה העליונה צופה החברה הכנסות שנתיות של 7.05-7.3 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully