וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי אנג'ל במגעים לרכישת עוד 9% מרשת

רוני קורן-דינר

1.2.2007 / 9:04

אם העסקה עם פולאר תושלם, אנג'ל יחזיק ב-50% מזכיינית ערוץ 2. הערכות: פולאר תמכור לאנג'ל את מלוא אחזקותיה

אודי אנג'ל, יו"ר עופר אחזקת אניות, נמצא במגעים לרכוש 9% נוספים מזכיינית ערוץ 2, רשת, משותפתו בזכיינית חברת פולאר תקשורת. אם ישלימו אנג'ל ופולאר את העסקה, יהפוך אנג'ל לבעל המניות הגדול בערוץ 2 בכלל ובזכיינית רשת בפרט - עם 50% מהמניות.

לפני כחודש פורסם כי חברת פולאר תקשורת מנהלת מגעים עם כמה גורמים למכירת אחזקותיה ברשת, וההערכות הרווחות בענף הן כי החברה תמכור אותן לשותפיה בזכיינית - אנג'ל, אביב גלעדי ומשפחת שטראוס.

עם זאת, בענף מעריכים כי פולאר לא תמכור מניות בודדות, כפי שמסתמן כעת במשא ומתן עם אנג'ל, אלא תיפרד מכל אחזקותיה ברשת בבת אחת. הרכב הבעלות ברשת כבר השתנה השנה כמה פעמים - רק לפני חודשיים מכר איש העסקים צדיק בינו את אחזקותיו, בסך 21%, לשותפו אנג'ל, אשר נכנס להשקעה ברשת לפני כשנה, זמן קצר לאחר המכרז. אנג'ל ופולאר סירבו להגיב על הידיעה.

לפי הערכות, המניות של בינו נמכרו לאנג'ל בכ-6 מיליון דולר - סכום המשקף לרשת שווי של כ-30 מיליון דולר. גם המגעים בין אנג'ל לפולאר מתנהלים לפי אותו שווי. אם תצא עסקת פולאר לפועל, יוחלף גם יו"ר רשת. בחמש השנים האחרונות מכהן בתפקיד אביגדור קלנר, מבעלי קבוצת שרם-פודים-קלנר, אשר פולאר תקשורת משתייכת אליה. השינויים בהרכב הבעלות מתנהלים על רקע משבר עמוק בענף הטלוויזיה המסחרית.

רשת הפסידה כ-6 מיליון שקל ב-2006. מדובר בשיפור משמעותי לעומת 2005 שבה הפסידה הזכיינית 7.9 מיליון שקל. ואולם ההפסדים של רשת אינם ככל הנראה הסיבה למכירת האחזקות של בינו ופולאר. לפני כחודש וחצי הודיעו בפולאר השקעות (החברה האם של פולאר תקשורת) על כניסתו של משקיע חדש לחברה, כאשר איל ההון היהודי האמריקאי ז'יל פלדמן רכש 40% מהחברה תמורת 50 מיליון דולר.

נראה כי בפולאר נחושים לממש את ההכרזה של פלדמן לפיה החברה עומדת להתמקד מעתה בפעילות נדל"ן בלבד ולחסל את האחזקות בתחומים אחרים. לפי הערכות, בעלי המניות הגדולים בערוץ 2 מכינים את הקרקע ליום שאחרי המיזוג בין הזכייניות קשת ורשת. כך למשל, הגדיל באחרונה מוזי ורטהיים, יו"ר קשת את חלקו בזכיינית לכ-38%.

הזכייניות רשאיות להתמזג החל בנובמבר 2007 בתום שנתיים מהמכרז. כדי שזה יקרה, הן צריכות להגיש בקשה חצי שנה לפני, כלומר במאי השנה. לכן, כבר עכשיו בעלי המניות מבצרים את מעמדם ואת היקפי אחזקותיהם כדי שתהיה השפעה גדולה ככל האפשר בערוץ הממוזג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully