וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ר' עיריית י-ם: החילוניים יפסידו מביטול ספדיה

אבי בר-אלי

1.2.2007 / 10:28

הרב יהושע פולק: גם אם המספרים בדו"ח עתודות הקרקע נכונים, הם מציעם פתרון לחרדים

"תוכניות הבינוי החדשות בירושלים שהוזכרו בדו"ח עתודות הקרקע שפורסם השבוע אינן מציעות פתרונות דיור לאוכלוסייה החילונית, ותוכניות הפינוי-בינוי שצוינו כלל לא מציאותיות" - כך אמר סגן ראש עיריית ירושלים, הרב יהושע פולק. לדבריו, משיכת אוכלוסייה חילונית למערב העיר תתאפשר רק באמצעות הקמת שכונה חדשה שתתוכנן מלכתחילה לצורכיהם. "בנייה בתוככי השכונות הקיימות טובה לחרדים, אך לא זו היתה התכלית של תוכנית ספדיה", הוסיף הרב פולק.

דו"ח עתודות הקרקע אותו הכין עבור מינהל התכנון עו"ד תומר גוטהלף, הצביע על קיבולת ריאלית של כ-45.5 אלף יחידות דיור בעיר עד ל-2020, לעומת ביקושים משוערים בטווח 33.3-45.5 אלף בלבד. ברשות לפיתוח ירושלים אמנם חלקו על המספרים שהוצגו בדו"ח, אך הסבירו כי עיקר הבעייתיות בממצאיו נעוצה בכך שלא כלל חלוקה למגזרי אוכלוסייה - והצביע בעיקר על תוכניות שיופנו לשוק החרדי.

מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, עזרי לוי, ציין כי החפיפה המלאה בין שיעור הביקושים החזוי לבין ההיצע ממילא מסוכנת, היות שהיא עתידה להאמיר את מחירי הדיור בירושלים - ואינה פרופורציונית כלל לעודף ההיצע אשר שומרות ערי המרכז למשל, בעתודות הקרקע שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully