וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרמון גולדמן - המתמודד היחיד במכרז על תקציב הרכבת

איילה צורף

1.2.2007 / 15:36

בכירים בענף הפרסום זועמים על החלטת זרמון להפר את החרם נגד הרכבת ולקחת חלק במכרז

משרד פרסום אחד בלבד ניגש למכרז על תקציב הפרסום של רכבת ישראל - זרמון-גולדמן. זאת, לאחר "חרם" שהטילו על המכרז משרדי הפרסום הגדולים, שסירבו לקחת חלק בשני המכרזים שערכה החברה בחודשים האחרון.

כפי שפורסם ב-TheMarker, החליטה לפני כחצי שנה רכבת ישראל לצאת למכרז על תקציב הפרסום. עוד החליטה הרכבת לפצל בין תקציבי הפרסום (קריאייטיב) ותקציב המדיה (רכישת שטחי הפרסום) ולבחור שני משרדי פרסום נפרדים לטיפול בכל אחד מחלקי התקציב.

במכרז על תקציב המדיה, אסרה הרכבת על משרדי הפרסום לקבל עמלות כלשהן מזכייניות הטלוויזיה, העיתונים והאתרים, ולכן כל משרדי הפרסום פרשו ממנו. זאת, פרט למתמודד אחד, יורו תל אביב, שזכה בתקציב וזכה גם בביקורת קשה מצד משרדי הפרסום האחרים. גובה תקציב הפרסום הכולל של רכבת ישראל ל-2007 עומד על 10 מיליון שקל.

כעת, החליטו כל המשרדים שהוזמנו לקחת חלק במכרז על תקציב הפרסום (הקריאייטיב) - 12 המשרדים הגדולים בישראל - לא להשתתף בו. זאת, בשל עמלה נמוכה לדעתם שמציעה הרכבת - 15%. משרד פרסום אחד לא חשב שמדובר בעמלה נמוכה - זרמון-גולדמן, שהגיש הבוקר הצעת השתתפות במכרז. בזרמון גולדמן הפרו החלטה לא פורמלית של כל משרדי הפרסום שהוזמנו לקחת חלק במכרז.

בכירים בענף הפרסום זועמים על החלטת המשרד לקחת חלק במכרז כיוון שמדובר, לדעתם, בהחלטה לא קולגיאלית. בכך, הפך מכרז על תקציב הפרסום של הרכבת - תקציב גדול ומרשים לכל הדעות - לעימות חזיתי בין ענף הפרסום לגוף ציבורי שמנסה לייצר פעילות פרסומית בתנאים מסחריים נמוכים יותר מהמקובלים בענף הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully