וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 51% ברווחי אמזון ברבעון הרביעי

הדר תדמור

2.2.2007 / 9:46

עם זאת, הכנסות אמזון ממכירות עלו בשל מכירות חזקות של מוצרי אלקטרוניקה בעונת החגים

ירידה של 51% ברווחי ענקית הקמעונות המקוונת אמזון ברבעון הרביעי של 2006, בשל תשלומי מסים והשקעות שונות שביצעה החברה ברבעון. עם זאת, נרשמה עלייה חדה בהכנסותיה ממכירות, בשל מכירות חזקות של מוצרי אלקטרוניקה שונים בעונת החגים.

העליות במסים והוצאות על השקעות שונוות הן שהורידו את רווחיה של אמזון ברבעון הרביעי. רווחיה הסתכמו ב-98 מיליון דולר, או רווח של 23 סנט למניה, לעומת רווח של 199 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2005. עם זאת, הכנסותיה של אמזון עלו ב-34% והסתכמו ב-3.99 מיליארד דולר.

אמזון החלה להתרחב לתחומים שונים, ביניהם מכירות מוסיקה באינטרנט ומכירות מצרכים, בשנים האחרונות. בשל כך, התרכזה החברה בצמיחת מכירותיה, ולא בצמיחת רווחיה, בשל הרכישות הרבות וההשקעות שמבצעת החברה. אמזון מהמרת על כך שהשקעותיה הנוכחיות יביאו לה צמיחה בטווח הרחוק. "אנחנו נכנסים עמוק יותר לתוך הארנק של הצרכנים", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, טום צקוטק, במהלך מסיבת עיתונאים טלפונית.

אמזון פרסמה תחזית לכלל שנת 2007. החברה צופה בשנה הנוכחית רווח של 505-355 מיליון דולר, והכנסות של 13.7-13 מיליארד דולר. בנוסף, פרסמה אמזון גם את תחזיותיה לרבעון הראשון. החברה צופה ברבעון רווח של 122-82 מיליון דולר, והכנסות של 3-2.85 מיליארד דולר.

אמש פתחה אמזון ערוץ שבו ניתן להזמין מראש את הספר האחרון בסדרת ספרי הארי פוטר. בשנה שעברה הוזמנו מראש 1.5 מיליון יחידות של הספר הקודם מסדרת הארי פוטר באמצעות ערוץ זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully