וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט מערכות החליטה לחדש המגעים לרכישת אלישרא

הארץ

21.8.2001 / 7:47

זאת לנוכח הקשיים בקונצרן כור; ככל הידוע, המגעים עם כור עדיין לא החלו

מאת אורה קורן

בעלי המניות בחברת אלביט מערכות החליטו לחדש את המגעים לצירופה של חברת אלישרא לקבוצת אלביט אל-אופ, בין השאר, על רקע ההפסדים של קונצרן כור , בעל השליטה באלישרא - כך אמרו מקורבים לאלביט. בין השאר, נבחנת באלביט האפשרות לרכישת אלישרא מכור.

בתחילת 2001 העריכו ראשי כור את שוויה של אלישרא ביותר מ-300 מיליון דולר; באלביט העריכו אז את שוויה ב"לא יותר מ-250 מיליון דולר". ככל הידוע, המגעים עם כור עדיין לא החלו.

אלביט מערכות, שמוזגה לפני כשנה עם אל-אופ, ואלישרא עוסקות בתחום התעשייה הצבאית המתקדמת. המקורבים לאלביט אמרו כי החלטתה מתבססת בנוסף למצבה של כור גם על מגמת המיזוגים בעולם בקרב חברות העוסקות בייצור ציוד צבאי. לדבריהם, מצב התעשייה הביטחונית הישראלית נעשה קשה יותר גם על רקע הגדלת רכש הגומלין הביטחוני של משרד הביטחון מארה"ב.

אלביט מערכות ניהלה לפני כשנתיים מגעים למיזוג עם אל-אופ וביקשה לצרף את אלישרא לעסקה. הצעדים לצירוף אלישרא הופסקו על רקע התנגדות ראשי כור למבנה העסקה שהסתמן בין אלביט לאל-אופ. עם החתימה על עסקת המיזוג בין אלביט לאל-אופ אמרו בעלי השליטה בחברה הממוזגת כי בתום תהליך המיזוג בפועל יבחנו את חידוש המגעים לצירוף אלישרא לעסקה.

באחרונה אמרו אנליסטים כי הדו"חות הכספיים של אלביט הממוזגת לרבעון השני של 2001 - המשקפים גידול במכירות ל-170 מיליון דולר ורווח נקי של 11.1 מיליון דולר - מעידים על הצלחת המיזוג. המקורבים העריכו כי על רקע התוצאות הכספיות של אלביט ולנוכח המשבר בכור נוצרה הזדמנות מתאימה לשני הצדדים לבצע עסקה שבמסגרתה תצורף אלישרא לחברה.

כור פירסם בסוף השבוע כי ברבעון השני של 2001 ירשום הפסד של כ-700 מיליון שקל. בעבר אמרו ראשי כור כי מכיוון שהקונצרן פועל כחברת אחזקות, כל חברה בו יכולה להיחשב מועמדת למכירה במחיר המתאים.

דוברת אלביט הכחישה את הידיעה ואמרה כי לא הוגשה כל הצעה לכור לרכישת אלישרא. מכור נמסר בתגובה כי נשיא ויו"ר אלישרא, דני בירן, אמר כי לא מתנהל מו"מ, וכי לא ידוע לו על מגעים בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully