וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להוריד את הריבית היום ברבע אחוז

דפנה מאור

21.8.2001 / 9:14

הכלכלה האמריקאית מבוששת להגיב ל-6 הורדות הריבית של הבנק, בניגוד לדפוסים היסטוריים

הבנק הפדרלי צפוי להוריד את הריבית בארה"ב ברבע אחוז בפגישתו היום. מרבית הכלכלנים צופים להורדה של רבע אחוז בעקבות סימנים להתמשכות ההאטה הכלכלית במשק הגדול בעולם. ההחלטה על הריבית תתפרסם היום בשעה 21:10 לפי שעון ישראל.

הבנק הפדרלי החל בתחילת השנה לבצע סדרה של הורדות ריבית, לאחר שבסוף שנת 2000 האטה הצמיחה בתמ"ג האמריקאי באופן חד. מצמיחה שנתית של יותר מ-5% בשנת 2000, עברה הכלכלה לקצב איטי של פחות מאחוז בתחילת שנת 2001.

סקרים של סוכנויות בלומברג ורויטרס צופים הורדה כמעט ודאית של 0.25%. שוק החוזים העתידיים על הריבית מגלם 100% סיכוי להורדת ריבית השבוע ו-68% להורדת ריבית נוספת השנה. הריבית הנוכחית היא 3.75%, לאחר שהגיעה בסוף השנה שעברה ל-6.5%.

"בשוק ההון, מספיק אנשים מצפים להורדת הריבית. אם היא לא תגיע, זאת תהיה הפתעה", אמר ג'ף ווראנץ, אסטרטג בסלומון סמית ברני.

ההאטה הנוכחית חורגת מדפוסים קודמים, בהם הורדות הריבית הנמרצות הובילו להתאוששות תוך 6 חודשים. אם הבנק הפדרלי יבצע את הצפוי ממנו, התגובות יהיו מינוריות, טוענים האסטרטגים. בשלב זה, המשקיעים יותר מעוניינים בעדויות להתאוששות כלכלית אמיתית ולשיפור ברווחים מאשר בהורדות ריבית.

הסיכוי שהורדת ריבית תוביל לעליות בשוק אינו גבוה, מכיוון שהצעד צפוי וכבר מגולם במחירי המניות. האנליסט ביל מיהאן, מקנטור פיצג'רלד, טוען כי אם הבנק יחליט לא להוריד את הריבית, השוק יגיב בחיוב, מכיוון שבכך יורה הבנק שהכלכלה צועדת בכיוון חיובי. במקרה כזה, טוען מיהאן, תישאר לבנק בקנה הורדה נוספת למקרה הצורך. אולם תרחיש זה, כמובן, הוא בעל סבירות נמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully