וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים במו"מ מתקדם עם ריבלין ושטרום על התנאים למיזוג מלא

הארץ

21.8.2001 / 7:38

מסתמן הסדר לשימוש משותף של הלוויין והכבלים בתשתית בבית המנוי

מאת הדר חורש

בדיונים אינטנסיוויים שקיימו בימים האחרונים חברות הכבלים, הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, ושר התקשורת, ראובן ריבלין, נדונו התנאים למתן היתר למיזוג מלא בין החברות. בכיר באחת מחברות הכבלים אמר אתמול כי להערכתו, ההסדר שיתגבש יעניק להן חלון זמן שבסופו יותר להן להתמזג באופן מלא.

הבכיר אמר: "על הגופים המפקחים לקבל החלטה מהו חלון זמן זה, בידיעה שעד שלא יהיה מיזוג מלא לא יהיה אפשר לגייס את ההון הדרוש להקמת רשת התקשורת. יש להביא בחשבון שהמשק נתון במצב קשה, פרויקט התקשורת של הכבלים התעכב, ואין לנו כיום זמן לבזבז על משחקים".

שטרום אינו תומך בהצעת משרד המשפטים לאשר לחברות הכבלים הסדר כובל בתחום התוכן כתחליף למיזוג ביניהן בתחום זה. בתחילת השבוע התקיים במשרד התקשורת דיון שבו פירט שטרום לריבלין את הסיבות להמלצתו שלא לאשר לעת עתה את בקשת חברות הכבלים למיזוג בתחום השידורים, למרות תמיכתו במיזוג התשתיות.

משרד המשפטים מציע כי החברות יאחדו את תשתיתן, אך יפעלו בתחום השידורים במסגרת של הסכם כובל. ההסכם יאפשר לחברות לשתף פעולה ולפעול באופן דומה לחברה מאוחדת, לתקופה מוגבלת של שמונה שנים; בתום התקופה תיבחן מחדש בקשת הכבלים למיזוג, אך אם תימצא דרך שבה יוכלו החברות להתחרות ביניהן כחברות שידורים נפרדות על תשתית אחת, הן יחויבו לפרק את ההסדר הכובל ולהתחרות. הצעה זו לא מקובלת על הכבלים, על הממונה על ההגבלים ועל שר התקשורת.

ריבלין קיים אתמול שימוע למנהלי חברות הכבלים וחברת הלוויין על הסכמי הכבילה ביניהן. על פי ההסכם הקיים, חייבת חברת הלוויין להודיע לחברות הכבלים על כל מנוי המבקש להתנתק מהכבלים ולעבור אליה, ולהעמיד לרשות חברות הכבלים חמישה ימי עבודה, שבהם הן יכולות לשכנע את המנוי לחזור בו מהחלטתו; הסכם זה אמור לפקוע ב-25 בספטמבר, וריבלין מנסה להשפיע על הצדדים להגיע להסכם חלופי שלא יקשה על מעבר מנויים מחברה לחברה. על פי ההסדר המתגבש, לא יצטרכו המנויים לנצל את החוק המאפשר להם לרכוש את תשתית הכבלים בביתם מידי חברות הכבלים. התשתית בבית המנוי תישאר בידי חברות הכבלים ותשמש במשותף את הכבלים ואת הלוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully