וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צינורות המזרח התיכון עוברת לרווח - אחרי שנים רצופות של הפסדים

הארץ

21.8.2001 / 9:27

החברה רשמה רווח תפעולי של 5.6 מיליון שקל ברבעון השני; צופה לתפוס נתח משמעותי בפרויקטים ממשלתיים להתפלת מים

מאת אורי וינברגר

שנתיים וחצי חלפו מאז רכשה גאון אחזקות את השליטה בצנורות המזרח התיכון . גאון אחזקות שבשליטת איש העסקים בני גאון, שילמה אז תמורת החברה שהיתה נתונה בקשיים, סכסוכי עבודה והפסדים כבדים כ-60 מיליון שקל. המוכר, קונצרן כור (תחת הנהלתו החדשה), בוודאי שמח אז להצעה, ובדיעבד מסתבר שצדק. שכן, שנים לאחר מכן נאלץ הקונצרן להתמודד עם חברות בתחומי המסחר והתעשייה שבשליטתו הצוברות הפסדים כבדים, וזאת כמובן אם הצליחו לשרוד. לדוגמה, פעילות מפעלי פלדה הופסקה בחודש שעבר.

היום תפרסם צינורות המזרח התיכון את הדו"חות לרבעון השני של 2001 ולמחצית הראשונה של השנה. המניה צללה בשיעור חד של כ-40% בשנה האחרונה, והיא נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 53 מיליון שקל, כך שרווח על הנייר עדיין אין לבעלי המניות. ואולם, מהרווחים בשורה התחתונה הם כבר יכולים להתמוגג. מהדו"חות הכספיים של צינורות המזרח עולה כי למרות המיתון הכלכלי המתמשך והאי ודאות במצב הביטחוני, שגרמו להמשך הקיטון בהשקעות בתשתית ובנייה במהלך הרבעון השני של 2001, החלו מאמצי תוכנית ההבראה וההתייעלות של החברה, שיצאו לדרך במחצית השנייה של 2000, לשאת פרי.

ההכנסות אכן הצטמצמו ברבעון השני של 2001 בכ-13.5% והסתכמו ב-39.6 מיליון שקל, לעומת 45.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2000. לדברי מוטי דבי, נשיא אגרו תעשיות, שהיא חברה בת של גאון אחזקות, עיקר ההאטה בפעילות החברה ברבעון השני נובע מצמצום ההשקעות בתשתית על ידי ממשלת ישראל. ואולם, חוץ מסעיף ההכנסות היה שיפור בשאר סעיפי הדו"ח.

כך למשל, היה קיטון בשיעור של 23% ברבעון השני בעלות המכר. הקיטון נובע מהפסקת הפעילות באתר עכו (שנמכר במהלך הרבעון השני) והקטנת עלות השכר, כתוצאה מהתייעלות, וכן מירידה בעלות חומרי הגלם. הרווח הגולמי גדל ברבעון השני בשיעור חד של 32% והסתכם ב-10.3 מיליון שקל, לעומת 7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2000. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני היה 26.3%, לעומת 17.3% ברבעון השני ב-2000.

קיטון משמעותי היה בשורת ההוצאות של החברה. הפסקת תשלום עמלות סוכן הובילו ברבעון השני של השנה לצמצום של כ-35% בהוצאות מכירה ושיווק, שהסתכמו ב-1.1 מיליון שקל. גם הוצאות הנהלה וכלליות ברבעון השני הצטמצמו בשיעור חד של 47% והסתכמו ב-3.5 מיליון שקל, לעומת 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2000.

צינורות המזרח התיכון רשמה ברבעון השני רווח תפעולי של 5.6 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 600 אלף שקל ברבעון השני של 2000. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני השנה היה 9.8%, לעומת 3.9% ברבעון השני של 2000.

אפילו הוצאות המימון של החברה קטנו ברבעון השני ב-40% והסתכמו ב-1.4 מיליון שקל, לעומת 2.4 מיליון שקל ב-2000. הכנסות אחרות בסך 8.9 מיליון שקל ברבעון השני, שנבעו מרווח הון כתוצאה ממכירת מקרקעין באתר עכו, הובילו את החברה להציג רווח נקי של 13.1 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד גדול של 33.5 מיליון שקל ב-2000.

צינורות המזרח התיכון עוסקת בייצור ושיווק צינורות פלדה. כ-90% מפעילות החברה מתבצעים באתר צריפין, זאת לאחר שאתר החברה בעכו נמכר במהלך הרבעון. בנוסף לצעד זה, מדגיש דבי את התייעלות החברה בתחום צמצום כוח האדם. החברה מעסיקה כ-200 עובדים, לאחר שכשליש ממצב כוח האדם פוטרו במהלך השנה האחרונה. עיקר עסקי החברה מופנים לתשתית והנחת צינורות בישראל. כיום מעורבת החברה בפרויקטים שונים של התפלה, הולכה והשבת קולחין. החברה גם ביצעה שיפור במכונות שבבעלותה כדי שיותאמו לייצור צינורות גז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully