וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה שוב בשיא

נתן שבע

4.2.2007 / 18:00

מניות הנדל"ן גררו לעליות - המעו"ף טיפס ב-0.7%. אפריקה קפצה ב-4.7%. טבע השילה 0.7%. מנרב קפצה ב-23%

המשך המגמה החיובית בעולם בסוף השבוע, דחפה קדימה את הבורסה בתל אביב לרמות שיא גם היום. לאחר פתיחה בעליות קלות התחזקו עליות השערים בשעות הצהריים בהשפעת מניות הנדל"ן. מדד המעו"ף עלה ב-0.7% לרמה של 969 נקודות; מדד תל אביב 100 הוסיף 0.8% לרמה של 977 נקודות ומדד תל טק טיפס ב-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

שיאים נקבעים לא רק בארץ: בארה"ב קבע מדד S&P 500 שיא של שש שנים בסוף השבוע, והוא רחוק רק בכ-5.5% משיאו ההיסטורי שנקבע במארס 2000. גם בורסות אירופה סגרו את השבוע במגמה חיובית וברמות שיא של שש שנים.

את עליות השערים בעולם מתווה הכלכלה האמריקאית, שמפגינה עדיין חוסן. בנוסף, הבנק האמריקאי בשבוע שעבר העלה שוב את הציפיות להורדת ריבית, ואולי אף מוקדמת מהצפוי.

"שוק האג"ח מסמן לשוק המניות כי האפשרות לעליות עדיין קיימת", אמר הבוקר פעיל בשוק. "הריביות ממשיכות לרדת בטווחים הבינוניים-ארוכים ומסמנות כי הריבית בשוק צפויה להמשיך לרדת. כאשר הריביות בטווח הארוך יורדת היא מגלמת עבור החברות היוון בריבית נמוכה יותר, שיוצר היוון הכנסות עתידי גדול יותר. כתוצאה מכך שוויין של המניות אמור לעלות. גיוסים נראים גם בקרנות הנאמנות וכסף חדש זורם לבורסה. אנחנו שוק גלובלי, את המשקיעים לא מעניינות שום חקירות ברשות המסים", סיכם.

פרטנר זינקה ב-5.8% במחזור גבוה של 47 מיליון שקל - פי 2 מהמחזור הממוצע בה ברבעון האחרון. הזינוק במניה מגיע בין השאר בעקבות התוצאות שפירסמה החברה בשבוע שעבר, שעוררו גל המלצות חיוביות, ביניהן של UBS ואי.בי.אי, אבל גם בעקבות הנפקת סלקום שצפויה להתקיים השבוע בוול סטריט. על פי הפרסומים, צופים כי ההנפקה תהיה מוצלחת.

מדד הנדל"ן המשיך היום לטפס בכ-1.7% בהשפעת עסקות הרכישה של המליארדרים יגאל אהובי, ארקדי גאידמק ומתיו ברונפמן של חברות נדל"ן קטנות בבורסה הישראלית. יגאל אהובי רכש את השליטה ברבד לפי שווי של 46 מיליון דולר - והמניה זינקה ב-24% והכפילה את שווייה מתחילת השנה. מתיו ברונפמן ושולם פישר ירכשו את השליטה בישראלום לפי שווי של כ-200 מיליון שקל - וישראלום קפצה ב-19%.

הבוקר אישרה מנרב את הפרסום ב-TheMarker לפיו ארקדי גאידמק מנהל מגעים מתקדמים לרכישת השליטה בה לפי שווי של 500 מיליון שקל - 90% מעל שווייה של החברה בשוק בפתיחת המסחר. מנרב זינקה ב-23%. סביר להניח ששלושת המליארדרים ירכשו באמצעות חברות אלו נכסים נוספים בארץ או בחו"ל, מה שהקרין גם על יתר מניות הנדל"ן היום בשוק.

אפריקה עלתה ב-4.7% והשלימה זינוק של 15% מתחילת השנה - 12% ממנו בשבוע האחרון. אלביט הדמיה טיפסה 2% והשלימה זינוק של 8% בשבוע.

שיכון ובינוי קפצה ב-4.8% בעקבות חוזה חדש של החברה בגואטמלה בהיקף של 95 מיליון דולר.

בניגוד למגמה החיובית בשוק טבע איבדה 0.7% - בהשפעת פער ארביטראז שלילי בו פתחה. במניות הבנקים נרשמה מגמה מעורבת - לאומי עלה ב-1% והפועלים איבדה 0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully