וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בארה"ב נגד קוקה קולה ונסטלה

נמרוד הלפרן

4.2.2007 / 8:51

לדברי ארגוני צרכנים שהגישו התביעה, אין כל ראיות מדעיות לכך שהמשקה החדש אנוויגה שורף קלוריות

ארגון הצרכנים האמריקאי, המרכז למדע ולאינטרס ציבורי (CSPI), תובע את ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה (סימול KO) ואת חברת נסטלה (סימול NESN.VX) השווייצית - יצרנית המזון הגדולה בעולם - בגין הונאת הציבור. זאת, במסגרת שיווקו של אנוויגה (Enviga) - משקה תוסס חדש המבוסס על תה ירוק. בתביעה שהגיש ביום חמישי במדינת ניו ג'רזי, טוען CSPI כי החברות משווקת את המשקה על בסיס טענות שקריות, לפיהן המשקה "שורף קלוריות" רק באמצעות שתייתו.

סקירה מדעית של המחקרים שעליהם מבססות קוקה קולה ונסטלה את טענותיהן, העלתה כי אנוויגה אינו אלא משקה תוסס עתיר קפאין (כמות גדולה פי שלושה מזו שבדיאט קולה), הכולל את מרבית הרכיבים הנמצאים במשקאות מוגזים דיאטטים אחרים. רוב הטענות של החברות לגבי אנוויגה מבוססות על מחקר שנערך במימון נסטלה, אשר הקיף 31 בני אדם (כולם רזים למדי) ונמשך 72 שעות בלבד. הניסוי, אשר מומחים בתחום בעיות ההשמנה כבר הספיקו לחלוק על אמינות ממצאיו, העלה רק ראיות קלושות לגידול קל בשריפת הקלוריות, וגם זאת רק לטווח קצר ובקרב אנשים רזים, ותוך בקרה קפדנית על תזונתם במהלך שלושת ימי הניסוי.

לטענת קוקה קולה ונסטלה, שתיית שלוש פחיות אנוויגה ביום, על ידי אדם בריא בעל משקל גוף נורמלי, תביא לשריפת 100-60 קלוריות. המשקה נמכר בארה"ב במחיר של 1.49-1.29 דולר לפחית, ומכאן שכדי להשיג את התוצאה הרצויה באמצעות לגימת שלוש פחיות אנוויגה ביום, נדרשת הוצאה של כ-1,500 דולר בשנה על המשקה. "אין שום הוכחות חותכות לכך שאנוויגה מסייע לשמור על המשקל", אמר התזונאי הבכיר של CSPI, דיוויד שרדט. "עדיף פשוט לוותר על שתיית משקאות מוגזים לא דיאטטים, דבר שלא עולה פרוטה, או לעשות מנוי לחדר כושר, אשר בדרך כלל יהיה זול יותר מאשר המחיר של שלוש פחיות אנוויגה בכל יום", הוסיף.

CSPI, ארגון צרכנים המבקש ליידע את הציבור לגבי נזקים בריאותיים שגורמים מוצרים בתעשיית המזון, הגיש החודש שעבר תביעה נגד ענקית המזון האמריקאית קראפט (סימול KFT) בגין הטעיית הצרכנים, לאחר ששיווקה מיצים שעליהם נכתב כי הם מכילים "רק רכיבים טבעיים", בעוד שבפועל הכילו ממתיק מעובד הנמצא במרבית המשקאות הקלים הרגילים. בתביעה נגד קראפט, שהיא חברה אחות של יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס, נטען כי מיצי הפירות קאפרי סאן אינם מכילים כמעט פרי, וכי הכיתוב על תווית המשקאות לפיו הם מכילים "רק רכיבים טבעיים" מטעה, שכן הם מכילים סירופ תירס עשיר בפרוקטוז, ממתיק המבוסס על עמילן תירס אשר תהליך ייצורו כולל שבירת קשריו הכימיים.

CSPI איים בשנה שעברה גם בתביעה נגד קדברי שוופס (סימול CBRY.L) הבריטית, יצרנית המשקאות הקלים השלישית בגודלה בעולם, בעקבות המיתוג מחדש של המשקה הקל סבן-אפ בתור "100% טבעי", למרות שהוא כולל ממתיק מעובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully