וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוול 8 ממשיכה להכות בלירז: הפסד רבעוני ענק של 33 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

21.8.2001 / 9:50

בדרך להפסד חצי שנתי של 61 מיליון שקל; ההפסד יניב לדסק"ש, בעלת השליטה בלירז, הפסד רבעוני של כ-11 מיליון שקל

חברת לוול 8 הולכת ומתבררת כצרה לא קטנה, לא רק עבור בעלת השליטה בה, חברת התוכנה לירז , אלא גם עבור בעלת השליטה בלירז, הלא היא דסק"ש , שמחזיקה ב-41.8% ממניותיה.

לוול 8 היא למעשה חברה אמריקאית שמתמחה במתן פתרונות לאינטגרציה בין אפליקציות - Enterprise Application Integration. אינטגרציות אלו מאפשרות לעסקים לשלב מערכות מחשוב מסורתיות (Legacy Systems) עם מערכות חדשות.

אלא שהתוצאות הגרועות עליהן מדווחת לוול 8 ברבעון השני - הפסד נקי כולל של 12.5 מיליון דולר - מחלחלות לחברה האם בדמות הפסד רבעוני גדול של 33 מיליון שקל, וישורשרו גם לחברה הסבתא, דסק"ש, וייצרו לה הפסד רבעוני מוערך של כ-11 מיליון שקל.

מתחילת השנה היו ביצועיה של לוול 8 הסיבה העיקרית להפסד של 61 מיליון שקל שהניבה לירז לבעלי המניות שלה, וביניהם גם אריק קילמן, מייסדה. דסק"ש ספגה ברבעון הראשון הפסד של 10 מיליון שקל מלירז.

על רקע זה, לא ברורה כלל העסקה עליה דיווחו לירז ולוול 8 לפני כשבוע וחצי, במסגרתה תרכוש מלוול 8 את פעילותה בתחום תוכנת AppBuilder ונכסים נוספים, תמורת כ-20 מיליון דולר. אמנם, החברה ציינה כי סכום נוסף שייקבע בעתיד בהתאם לערך המאזני הנקי של הפעילות הנרכשת במועד השלמת העסקה, יתווסף או יופחת משווי העסקה, לפי העניין.

אולם, מדובר, בעיקרו של דבר, בהזרמת מזומן מקופתה של לירז ללוול, כאשר 12 מיליון דולר מתוך התמורה ישולמו על ידה במישרין לבנק הפועלים , שהעניק ללוול 8 אשראי.

העסקה שבמסגרתה תועבר הפעילות בתחום תוכנת AppBuilder, תאפשר ללוול 8 להתמקד בשוק בתחום ה-CRM באמצעות מוצר הסיסרו שנרכש ממריל לינץ', ומיועד לשימוש ב-call centers של בנקים, בנקים להשקעות וחברות ביטוח.

סיסרו מאפשר למוקדני השירות לעבוד ביתר יעילות על ידי כך שהוא חוסך להם את זמן ההעברה בין מסך למסך. המוצר מעדכן את כל המסכים באופן אוטומטי, ומאפשר לחברות ה-call centers לחסוך בעלויות, לשפר את זמן התגובה של המוקדנים, ואף לצמצם את מספרם. בלירז, מכל מקום, ייוותרו עם פעילות שהניבה הכנסות של כ-10 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully