וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזי קפלן: "המותג הפרטי של שופרסל לא פגע בנו"

גלי ברגר

4.2.2007 / 13:55

כך אמר מנכ"ל אסם בהשקת דגני הבוקר של נסטלה על בסיס דגנים מלאים בהשקעה של 2 מיליון שקל

"היחסים שלנו עם שופרסל מצוינים, היתה אי הסכמה אבל היא נפתרה על הצד הטוב ביותר" - כך אמר גזי קפלן, מנכ"ל קבוצת אסם, במסיבת עיתונאים להשקת דגני הבוקר של נסטלה המכילים מעתה דגנים מלאים בלבד.

לפני שלושה חודשים הפסיקה אסם את אספקת המוצרים לשופרסל מספר ימים עקב הרעת תנאי הסחר על ידי שופרסל, אך השתיים הגיעו להסכמה. "המותג הפרטי של שופרסל לא פגע בנו, אם כבר נפגעו הספקים הקטנים" הוסיף קפלן.

עם השקת המותג הפרטי על ידי שופרסל בנובמבר 2006, נראה היה כי היא יצאה לקרב חזיתי מול אסם, כאשר קיצצה את שטחי המדף שלה והציבה מולם שקדי מרק, פסטה, פתי בר ושימורים של המותג הפרטי. יחד עם זאת, נראה כי בשבועות האחרונים הסתיים שלב ההחדרה האגרסיווי, ושטחי המדף של המותג הפרטי הצטמצמו.

כחלק מטרנד הבריאות העולמי החלה אסם לשווק את כל דגני הבוקר של נסטלה - 15 מוצרים - עם דגנים מלאים, מהלך שהיא מקווה להגדיל באמצעותו את נתח השוק שלה ב-15% ל-25% עד סוף השנה. שוק דגני הבוקר מוערך בכ-600 מיליון שקל והוא צומח ב-6%. נתח השוק של אסם לפי נילסן עומד על 21% משוק דגני הבוקר לעומת 16% בשנת 2005.

מי ששולטת בקטגוריה היא יוניליוור, כשהמותגים המובילים שלה קורנפלקס תלמה וחנויות תופסים כ-30%. "אנחנו לא משחקים בזירה הזו בכלל", אמר קפלן, "לא בטווח התחתון בו הקורנפלקס הוא כמעט קומודיטי - אנחנו מציעים תזונה מאוזנת", הוסיף קפלן, ורמז בכך למותג כריות של תלמה, שנתפס כמעט כממתק. "לפעמים זה מפתה לעשות מוצרים שיש למתחרים אבל נסטלה העולמית שומרת עלינו".

לדברי נילי צור, מנכ"לית חטיבת החטיפים ודגני הבוקר של נסטלה, החברה תשקיע שני מיליון שקל בשיווק דגני הבוקר, כולל קמפיין לצ'יריוס בכיכובו של כוכב ערוץ הילדים טל מוסרי שכבר עלה לאוויר, ופעילות תומכת באינטרנט. אל המבוגרים תפנה אסם באמצעות שתוף פעולה עם שירותי בריאות כללית, שמעלה קמפיין לקידום חשיבות ארוחת הבוקר עם דגנים מלאים. ל-TheMarker נודע כי ההשקעה של אסם במתן החסות לקמפיין נאמדת בחצי מיליון שקל.

"מהלך הדגנים המלאים של נסטלה הגדיל את נתחי השוק בכל העולם, בארצות הברית ואנגליה, בהן צורכים פי 2 דגני בוקר מאשר בישראל והשוק כמעט אינו צומח, גדל נתח השוק ב-6%-5% ואילו ביוון, שדומה לישראל מבחינת חדירת דגני הבוקר, מדובר בעלייה של 30%", אמרה איילת תורן, מנהלת שיווק דגני הבוקר של נסטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully