וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: על חוטר-ישי לשלם לאייל ארד הוצאות הגנה בקובלנה פלילית שנמחקה

הארץ

21.8.2001 / 10:45

הקובלנה שהגיש חוטר-ישי כנגד ארד בגין לשון הרע נמחקה לאחר שחוטר-ישי לא מילא אחר החלטת ביהמ"ש לחשוף מעורבותו בעסקות נדל"ן בהן הוא מוצג כנאמן בלבד

בית משפט השלום בכפר-סבא קבע בשבוע שעבר כי על עו"ד דרור חוטר-ישי לשאת בהוצאות ההגנה של יועץ התקשורת אייל ארד בתיק קובלנה פלילית פרטית שהגיש חוטר-ישי נגד ארד ונגד אחרים.

לאחר שהקובלנה הפלילית נמחקה על ידי בית המשפט, קבעה השופטת, ניצה מימון-שעשוע, כי נסיבות המקרה מצדיקות פסיקת הוצאות הגנה לארד לפי חוק העונשין, וכי הוא רשאי להגיש לאישור בית המשפט את פירוט הוצאותיו במתכונת שבתקנות.

חוטר-ישי, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, הגיש ב-98' קובלנה פלילית פרטית (הליך פלילי שמנוהל על ידי אדם פרטי ולא על ידי המדינה) בגין הוצאת לשון הרע נגד ראשי החברה להגנת הטבע, איתן גדליזון ויואב שגיא, ויועץ התקשורת שלהם ארד.

חוטר-ישי טען כי ראשי החברה להגנת הטבע ניהלו נגדו קמפיין הפחדה, ואמרו כי הוא מתכוון לקחת חלק בבחירות למוסדות החברה, בעצמו או באמצעות נציגיו, כדי להשתלט עליה ולקדם הפשרת קרקעות ירוקות לצורך בניית נדל"ן מואצת, תוך נטרול התנגדות החברה להגנת הטבע.

גדליזון ושגיא, שיוצגו על ידי עו"ד רנאטו יאראק, וארד שיוצג על ידי אחיו עו"ד דרור ארד-איילון, הגישו לבית המשפט בקשות לחשיפת מלוא המידע על עסקי הנדל"ן שחוטר-ישי מעורב בהם, אך מציג עצמו כממלא בהם תפקיד של נאמן בלבד. בית המשפט קיבל את הבקשות וחייב את חשיפת המידע.

חוטר-ישי עירער על ההחלטה פעמיים, למחוזי ולאחר מכן לעליון, אך ערעורו נדחה בכל הערכאות. במשך תקופה ארוכה ועד בסמוך למועד תחילת ההוכחות בקובלנה הפלילית, חוטר-ישי לא מילא אחר החלטות הערכאות השונות נגדו.

בהחלטה למחיקת הקובלנה הפלילית שהתקבלה בנובמבר 2000, קבעה השופטת כי בנסיבות שנוצרו לא ניתנה לשלושת הנקבלים אפשרות נאותה להתגונן מפני הקובלנה, ולכן היא מוחקת אותה. על ההחלטה לא הוגש ערעור, למרות הודעת חוטר-ישי כי יערער עליה.

ארד עתר לבית המשפט ותבע את תשלום הוצאות ההגנה שלו מפני הקובלנה הפלילית, שהתנהלה במשך שנתיים. ארד טען כי דין החלטת המחיקה כדין זיכוי, מכיוון שהחלטת המחיקה ניתנה לאחר שהוא כפר באישום נגדו.

נימוקי החלטת המחיקה, כמו גם אופן ניהול הקובלנה על ידי חוטר-ישי עד למחיקתה, מהווים לטענת עו"ד ארד-איילון נסיבות המצדיקות פסיקת הוצאות ההגנה לטובת ארד. (ק"פ 000101/98)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully