וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes תחזור להציג רווח תפעולי כבר ברבעון הרביעי

ערן גבאי

5.2.2007 / 9:14

גורמים בענף טוענים כי 80% מהמנויים שנוטשים מבקשים לצרוך שירותים, שאינם בהישג יד ב-yes כמו VOD

חברת הלוויין yes תחזור להציג רווח תפעולי ברבעון הרביעי של 2006 - כך נודע ל-TheMarker. למרות המשבר שעובר על חברת הלוויין שמתקשה להציג גידול בשורת ההכנסות - עקב הקשיים בגיוס מנויים חדשים, בשל חולשתה בשנה האחרונה במעמד התחרותי מול חברות הכבלים המציעות סל שירותי תקשורת מלא - החברה עסוקה בחודשים האחרונים בעיקר במהלכי התייעלות פנימיים.

ההכנסות של yes ברבעון השלישי הסתכמו בכ-340 מיליון שקל, לעומת 338 מיליון שקל ברבעון הקודם, עלייה של 1% בלבד. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הסתכמו בכ-1.009 מיליארד שקל, לעומת 896 מיליון שקל - עלייה של 13%. ההפסד התפעולי של yes ברבעון השלישי הסתכם בכ-15 מיליון שקל, כש-Yes חזרה למעשה להפסד תפעולי אחרי מעבר רגעי לרווח מיזערי ברבעון השני של 2006, שהסתכם בכ-200 אלף שקל.

עם זאת, ההפסד התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 הסתכם בכ-26 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-69 מיליון שקל בתקופה המקבילה - שיפור של כ-62%.

yes סובלת בארבעת החודשים האחרונים מירידה בקצב גיוס המנויים נטו. בחברה יש מי שמביעים חשש מכך שיכולת החברה להמשיך ולצמוח נפגעה מאוד, בעיקר לאור העובדה שחברת הלוויין אינה מורשית לשווק את שירות ה-VOD (וידיאו על פי דרישה), בדומה לחברות הכבלים. yes קיבלה בשבוע שעבר מכה נוספת כשמשרד התקשורת החליט כי החברה לא תורשה לפעול בשוק ה-VOB (טלפוניה על גבי האינטרנט), בשל העובדה שהיא נמנית על קבוצת בזק, שהיא מונופול בתחום הטלפוניה הפנים ארצית.

חברת הלוויין מוגבלת גם ביכולת המימון שלה על ידי בזק ועל כן ביצעה לאחרונה גיוס הון בהלוואות מהמוסדיים, בהיקף של כ-50 מיליון שקל, ועומדת לרשותה אופציה על 50 מיליון שקל נוספים. הגופים המוסדיים העניקו עד היום לחברה אשראי בהיקף של כ-150 מיליון שקל, ואף התגלעו ביניהם בשנה האחרונה מאבקים על העדיפות בפירעון החוב. Yes כבר בלעה במשך השנים יותר מ-1.3 מיליארד שקל באשראי בנקאי, עוד כ-150 מיליון שקל בהלוואות מגופים מוסדיים ויותר מ-2 מיליארד שקל בהלוואות בעלים.

Yes נאלצת בשנה האחרונה להתחרות בחברות הכבלים כשידיה קשורות. בעיקר דברים אמורים לגבי אי יכולתה לתת מענה לשירות הטריפל פליי של הכבלים (שיווק חבילת טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה). גורמים בענף מגלים כי 80% מהמנויים שנוטשים את yes לטובת המתחרה חברת הכבלים עושים זאת כדי לקבל חבילת שירות הכוללת שני שירותים לפחות. יוצא אפוא, ש-yes לא יכולה להמשיך ולהתחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית לבדה כיוון שמשקלה הסגולי בבחירת סך שירותי התקשורת של הצרכנים הולך ויורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully