וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית דויטשה טלקום נופלת קרוב למחיר ההנפקה לפני 5 שנים

דפנה מאור

21.8.2001 / 12:50

סונרה הודיעה כי תמכור 72 מיליון מניות של דויטשה; המניה השלימה נפילה של 25% בשבוע המסחר האחרון

מניית דויטשה טלקום המשיכה היום בנפילה המתמשכת במחירה, וקרובה עתה למחיר ההנפקה שלה שהתבצעה ב-1996. היום יורדת המניה בכ-3% בעקבות הודעתה של סונרה, כי בכוונתה למכור 72 מיליון מניות של דויטשה טלקום. ב-10 ימי המסחר האחרונים נפלה דויטשה טלקום ביותר מ-25%, לאחר שמשקיע אנונימי הוציא לשוק בלוק מניות שלה.

מקור קשייה הנוכחי של דויטשה טלקום נעוץ בעסקה שהחלה להתבשל בשנה שעברה. דויטשה טלקום רכשה את חברת הסלולר האמריקאית ווייסטרים (VoiceStream) ב-35 מיליארד דולר. המניות אותן הנפיקה תמורת הרכישה נמסרו למשקיעים רבים, בהם חברת האחזקות מהונג קונג, האצ'יסון וומפואה, וסונרה הפינית.

לפני שבועיים הציף דויטשה בנק את השוק ב-44 מיליון מניות של דויטשה טלקום בשווי מיליארד דולר, בשם לקוח בלתי מזוהה. דויטשה טלקום כבר פנתה לדויטשה בנק, שהעניק לה שירותים רבים בעבר, וביקשה להסביר את מהות העסקה. משקיעים פרטיים תבעו כי העסקה תיחקר על ידי רשות ניירות הערך. עתה עומדות יתר המניות שהנפיקה בפני שחרור מחסימה, והשוק עלול לספוג היצעים של 232 מיליון מניות, בהן 72 מיליון שבידי סונרה.

שער המניה הנוכחי, 16.8 יורו, גבוה ב-2 יורו בלבד ממחיר ההנפקה הראשונה של דויטשה טלקום בבורסת פרנקפורט, לפני 5 שנים. ההנפקה היתה הגדולה עד אז בתולדות השוק האירופי, וגרפה לכיסיה של ענקית הטלפוניה 10 מיליארד דולר. 2 מיליון גרמנים קנו מניות בהנפקה, ורובם עדיין מחזיקים בה. אולם נראה כי משקיעים עסקיים נטשו את דויטשה טלקום בשנה החולפת בחופזה רבה.

שוויין של חברות הטלקום האירופיות קרס בעשרות אחוזים מהשיא בשנה החולפת, ככל שהתברר שהתקוות לרווחיות גבוהה משירותי 3G היו מוקדמות ומופרזות. כמו כן, צברו החברות נטל חובות עצום, שעדיין לא הצליחו להיפטר ממנו. דויטשה טלקום לא יוצאת דופן בקהל זה.

לפני שבועיים דיווחה דוישטה על הפסד של 351 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, בעקבות עלויות רכישת רשיונות להפעלת רשתות סלולר ורכישתה של ווייסטרים, אך הגיעה לאיזון במהלך הרבעון השני. חובותיה של דויטשה מסתכמים עתה בכ-50 מיליארד דולר.

לנפילת מניית דויטשה עשויות להיות השלכות קשות על חברה אחרת. האצ'יסון וומפואה, שבימים אלה נמצאת, ככל הנראה, במו"מ למכירת החזקותיה בפרטנר הישראלית, מחזיקה ב-4.9% ממניות דויטשה טלקום. לפי הערכות, תידרש האצ'יסון למחוק עד 1.2 מיליארד דולר מהשקעתה. תוצאותיה לרבעון השני יפורסמו מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully