וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה אושרה תביעה ייצוגית בשל הקטנת מוצרים

כרמל בן צור

5.2.2007 / 16:56

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית בסך 4.4 מיליון שקל נגד הנקל סוד בשל הקטנת אריזות של אבקות כביסה

בשורה לצרכנים: בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר תביעה ייצוגית על סך 4.4 מיליון שקל שהוגשה נגד חברת הנקל סוד, בטענה שזו הפסיקה את מכירת אבקת הכביסה "קומפקט סוד פרפיום" במשקל 1.5 ק"ג, והחלה למוכרה במשקל 1.25 ק"ג. לטענת המבקשת, ז'קלין טורבתיאן, המיוצגת על ידי עו"ד שלמה הרדי, הפחתת כמות אבקת הכביסה בכל חבילה מבלי ליידע את הצרכנים ותוך השארת מחיר המוצר על כנו מהווה הצגת מצג שווא והטעיה.

בהחלטתה קבעה השופטת נורית אחיטוב כי "שתי האריזות דומות זו לזו עד כמעט זהות - בכל האמור בגודל, צבע, עיצוב גרפי וכיתוב. אף אם על שתי האריזות נכתב הן משקל האריזה והן כמות הכביסות להן אמורה להספיק כמות אבקת הכביסה שבאריזה, הרי שכיתוב זה אינו גדול במיוחד (גובה הגופן כחצי סנטימטר) והוא מצוי באחד מצדי האריזות בלבד".

כן החליטה אחיטוב, כי "גם אם המבקשת מבצעת השוואת מחירים בין מוצרים שונים, אין לצפות ממנה או מכל צרכן אחר לבצע השוואת מחירים בכל קנייה וקנייה של אותו מוצר - מבלי שיוקדם לכך אירוע כלשהו, המצוי בידיעתו, שיהווה סיבה לכך".

לדברי השופטת, "אף אם בוצעו שינוים במוצר אין בכך כדי לסתור את טענת ה'הטעיה' - כל עוד 'המוצר החדש' משווק כמוצר זהה ל'מוצר הקודם', והוא נושא את אותו שם. אין לצפות מהצרכן הסביר להיות ער לאותם שינוים כאמור - מבלי שתוקדם לכך סיבה לבדיקת טיבו של המוצר פעם נוספת".

אחיטוב הסתמכה על נתוני המבקשת, וציינה כי קיימים אלפי צרכנים אשר נגרם להם נזק בעקבות ההטעיה, וכי הנזק של כל אחד מהם אינו עולה על שקלים בודדים. אחיטוב קבעה כי התובענה הייצוגית תתייחס ללקוחות הנקל סוד שרכשו אבקת כביסה מסוג "קומפקט סוד פרפיום" בחבילות במשקל 1.5 ק"ג קודם לחודשים יולי-אוגוסט 2003, והמשיכו לרכוש את אותו מוצר בחבילות 1.25 ק"ג לאחר חודשים אלו, ועד ליום הגשת הבקשה - 4 בנובמבר 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully