וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע סלקום הנפיקה דווקא ב-NYSE?

עומרי כהן

6.2.2007 / 11:24

AT&T, ורייזון, ספרינט-נקסטל, ו-וודאפון, הן רק חלק מרשימה ארוכה של מניות טלקום הרשמות למסחר ב-NYSE

בורסת ניו יורק (NYSE), משכנו של ענף שירותי הטלקום העולמי, צירפה אמש לחיקה את חברת הסלולר הגדולה בישראל, סלקום. בהנפקה מוצלחת מהצפוי מכרו דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי וגולדמן סאקס 20 מיליון מניות במחיר של 20 דולר למניה, המשקף לסלקום שווי של 1.95 מיליארד דולר. היום ייפתח המסחר במניית סלקום תחת הסימול CEL.

לא בכדי העדיפה סלקום את בורסת ניו יורק על פני בורסת נאסד"ק מוטת הטכנולוגיה. ב-NYCE נסחרות מניותיהן של כל חברות הטלפון והסלולר הציבוריות הגדולות בארה"ב, וכן מניותיהן של המקבילות להן באירופה וביפאן. AT&T, ורייזון, קווסט, ספרינט-נקסטל, חברת הטלפון היפאנית NTT ומקבילתה בתחום הסלולר NTT דוקומו, בריטיש טלקום, וודאפון, דויטשה טלקום, פראנס טלקום וטלפוניקה הספרדית, הן רק חלק מרשימה ארוכה של מניות הטלקום, הרשמות למסחר ב-NYSE.

לפני קצת יותר משבע שנים, באוקטובר 1999, בחרה מתחרתה הגדולה של סלקום בישראל, פרטנר, דווקא את בורסת נאסד"ק כמקום משכן הקבע שלה בניו יורק. כבר אז היתה NYSE משכנו של ענף הטלקום, אולם באותה תקופה, שיא בועת ההיי-טק, נטתה האופנה בבירור לבורסת נאסד"ק. נאסד"ק נחשבה למקדש של מגזר הטכנולוגיה העולמי, וכל מי שרק התקשר בקצה קצהו לתחום הטכנולוגיה, חיפש לעצמו מקום בין חברות האינטרנט, האלקטרוניקה, התוכנה והשבבים. אולם כיום, לאחר שנים בהן רושם מגזר הטכנולוגיה תשואת חסר ביחס לשוק כולו, איבד המגזר מזוהרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully