וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסקו: זינוק של 40% ברווח ל-1.9 מיליארד דולר

TheMarker

6.2.2007 / 23:23

הכנסות יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם קפצו ב-27% ל-8.44 מיליארד דולר

סיסקו (סימול CSCO), יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה היום על גידול חד מהצפוי ברווחיה ובהכנסותיה הרבעוניות, הודות לביקוש מוגבר לציוד רשתות תקשורת בעקבות הגידול בהיקף התעבורה באינטרנט.

סיסקו האמריקאית, המייצרת מתגים ונתבים לתקשורת אינטרנט, רשמה רווח נקי של 1.92 מיליארד דולר, או 31 סנט למניה, ברבעון הכספים השני שלה, שהסתיים ב-27 בינואר - זינוק של 40% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. לפני רישום אופציות לעובדים כהוצאות וסעיפי הוצאות אחרים, רשמה סיסקו רווח של 33 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 31 סנט למניה.

סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד ללקוחות עסקיים, רשמה ברבעון הכנסות של 8.44 מיליארד דולר - קפיצה של 27% לעומת התקופה המקבילה, ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 8.28 מיליארד דולר.

"סיסקו רשמה תוצאות שיא בכל תחומי המוצר, השירותים והלקוחות, כמו גם בכל האזורים הגאוגרפים ובשווקים חדשים", אמר המנכ"ל הוותיק של סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת פרסום הדו"חות. "דבר זה משקף את היתרון התחרותי העיקרי שלנו - יכולתנו לפתח חזון ארוך טווח, ליישם את האסטרטגיה שלנו, ולספק תוצאות עקביות", הוסיף צ'יימברס, אשר מונה גם ליו"ר החברה בחודש נובמבר.

"יכולת ייחודית זו לאזן בין אסטרטגיה לחדשנות היא שמיצבה את סיסקו במקום שמאפשר לה לנצל את השווקים המתעוררים המרכזיים ואת המגמות העיקריות בתחום טכנולוגיית המידע, כמו למשל עלייתו של הווידיאו באינטרנט", המשיך צ'יימברס. "כל שהרשת הופכת לפלטפורמה, אנו עדים ליותר ויותר סימנים לכך שכל צורות טכנולוגיית המידע והתקשורת יעברו לרשת, ובכך יגדילו את השוק שאליו פונה סיסקו", אמר.

מניית סיסקו, אשר זינקה ביותר מ-60% בשנה שעברה, נסחרת בירידה קלה במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 0.8%.

סיסקו, אחת הרוכשות הגדולות ביותר בעולם ההיי-טק, עם יותר מ-60 רכישות במהלך שנות ה-90, השלימה לפני שנה בדיוק את הרכישה הגדולה ביותר שלה מזה שש שנים - חברת סיינטיפיק אטלנטה, יצרנית ממירי הכבלים הביתיים הגדולה בארה"ב, עבור 6.9 מיליארד דולר.

ברבעון האחרון הודיעה סיסקו על רכישת חברת אבטחת המידע איירונפורט סיסטמס (IronPort Systems) תמורת 830 מיליון דולר במזומן ובמניות. מנכ"ל ומייסד איירונפורט, סקוט וייס, היה מראשי צוות הפיתוח שיצר את שירות הדואר האלקטרוני הוטמייל, של ענקית התוכנה מיקרוסופט.

אירוע בולט נוסף ברבעון החולף היה הודעת סיסקו על כוונתה להקים בעיר בנגלור בהודו מרכז תמיכה גלובלי אשר ירכז את כל היבטי פעילותה בעולם. כמו כן, מתכננת החברה לשלש את כוח העבודה שלה בהודו ל-6,000 עובדים בתוך שלוש עד חמש שנים.

סיסקו, אשר רווחיה ומניותיה נהנו מגאות חסרת תקדים בימי בועת האינטרנט, ואשר שווי השוק שלה היה בשלב מסוים הגבוה ביותר בעולם - יותר מ-450 מיליארד דולר - סבלה מהאטה חדה בצמיחה מאז פקיעת בועת מניות הטכנולוגיה, ומחיר מנייתה נחתך בשלושה רבעים מאז השיא שרשם בשנת 2000.

באחרונה השלימו יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית לוסנט ומתחרתה הצרפתית אלקטל את מיזוגן, אשר יצר ענקית ציוד תקשורת שעשויה להתחרות בסיסקו על הבכורה בשוק. השבועון הצרפתי "ל'אקספנסיון" דיווח היום כי אלקטל-לוסנט עשויה לפטר עד 20 אלף עובדים - יותר מ-20% מכוח העבודה העולמי שלה.

סיסקו ידועה כחובבת רכישות של חברות טכנולוגיה ישראליות - ועד היום השקיעה החברה מיליארד דולר ברכישת תשע חברות מקומיות ובמימון 12 חברות סטארט אפ. ההשקעה האחרונה של סיסקו בישראל היתה בספטמבר 2005, אז השקיעה בחברת הסטארט אפ אירוסקאוט (לשעבר בלוסופט), שפיתחה פתרונות תקשורת כוללים לתגי זיהוי אלחוטיים. סיסקו השקיעה בישראל, בין היתר, באקטונה, לפי שווי של כ-100 מיליון דולר; בפי קיוב, ב-200 מיליון דולר; בריברהד - בכ-40 מיליון דולר; באינפוגיר, בתמורה לכ-300 מיליון דולר; בפנטקום - תמורת 118 מיליון דולר; וכן בשיר נטוורקס - בתמורה ל-97 מיליון דולר.

סיסקו, המעסיקה בישראל כ-600 עובדים במרכז המחקר והפיתוח בנתניה, הודיעה בקיץ על גיוס של 100-70 מהנדסים נוספים. החלטת החברה על קליטת עובדים חדשים באה לאחר שבשנים האחרונות עיקר הגידול במצבת כוח האדם בחברה נבע כתוצאה מרכישת חברות ולא מגיוס ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully