וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני חזקיה: יש לצמצם את מספר עמלות הבנקים

צבי זרחיה

7.2.2007 / 10:23

כך אמר הבוקר המפקח על הבנקים בוועדת החקירה הפרלמנטרית לבדיקת עמלות הבנקים

המפקח על הבנקים בבנק ישראל רוני חזקיה קורא לבנקים להנהיג תעריפון עמלות למשקי הבית, לצמצם את מספר העמלות, להגביר את השקיפות שלהן ואף להטיל פיקוח על מחירי עמלות שבהם לא מתקיימת תחרות.

מרבית ראשי הבנקים העדיפו להיעדר מהדיון שבו השתתפו מקרבם יו"ר בל"ל איתן רף ומנכ"ל המזרחי טפחות אלי יונס.

בהופיעו הבוקר בוועדת הכלכלה בשבתה כוועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת עמלות הבנקים, אמר חזקיה כי "הבעיה המרכזית היא העמלות של משקי הבית. יש לאפשר מצב שבו הלקוח הפרטי יוכל לבצע השוואה מתאימה בין כמה הוא משלם בבנק אחד לבין העלות בבנק שני. הטיפול בנושא הזה הוא לא פשוט. הנקודות המרכזיות הן קודם כל צמצום מסיווי של מספר העמלות, בעיקר במה שנוגע למשקי בית. אנו ממליצים להוציא תעריפון מיוחד למשקי הבית שלא יתקשקש הנושא של עמלות משקי הבית בין שאר העמלות השונות והרבות של המערכת הבנקאית שגובה מהלקוחות בגלל המגוון הרב של העמלות הרבות שישנן".

בעניין השקיפות, אמר חזקיה כי "צריך לראות שהעמלות או השמות הם אחידים, שלא יהיו שמות נפרדים המקשים על הלקוח הפשוט לבצע השוואה. בסופו של דבר, שני הדברים, בצירוף מתכונת של דיווח ופרסום השוואתי של העמלות שנגבות, מאפשר לנו להציף את הנושא הזה, לעשותו שקוף מספיק וכתוצאה מכך תחרותי בהתאם".

המפקח הודיע כי "במידה שנראה שיש עמלות מסויימות שבהם התחרות לא עובדת וכל מה שאנו עושים לא עוזר, נרצה להפעיל פיקוח על המחירים של אותן עמלות. עברנו עמלה עמלה בכל בנק ועשינו עבודה יסודית. נשב עם הבנקים וננסה לראות ולהבין מה הם אומרים".

חזקיה אמר עוד כי הצעת החוק שהוגשה לאוצר תאפשר לקדם את המצב בתחום התחרות בעמלות. "ככלל, ישנה בעיה של תחרות בין הבנקים הגדולים לשאר הבנקים וגם בכל הבנקים. הנושא הזה עומד בראש סדר עדיפויות שבטיפולי בשנים הקרובות. אנו יושבים על המדוכה ויש לנו רעיונות רבים לטפל. אנו נבדוק בהתייעצות עם המערכת הבנקאית איך מבטיחים תחרות ואיך לא מתערבים בפעילות הבנקים".

אלי יונס, מנכ"ל בנק המזרחי טפחות, אמר כי הדרך הנכונה בטווח הארוך היא טיפול בהגברת התחרותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully