וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירס: WiMax היא הפלטפורמה העתידית שלנו

ערן גבאי

7.2.2007 / 11:15

מירס צרפה את אבי פתיר, המשנה למנכ"ל בזק לשעבר, כמי שיוביל את המהלך

חברת הסלולר מירס קיבלה החלטה אסטרטגית לאמץ את טכנולוגיית ה-WiMax כפלטפורמה הטכנולוגית העתידית של החברה. בכך מנסה החברה להילחם בהערכות הנפוצות על כך שעתיד הטכנולוגיה הנוכחית של החברה מוטל בספק ועל כן מירס תירכש על ידי אחת ממתחרותיה במהלך השנה הקרובה.

מירס הצליחה בשנה האחרונה בעבודה שיווקית נכונה לצמוח - במונחי הכנסות והן במונחי מספר מנויים - בשיעורים אף גבוהים מאלה של מתחרותיה הגדולות. עם זאת, החברה מפעילה כיום רשת תקשורת בטכנולוגיית IDEN שפיתחה החברה האם שלה, מוטורולה. אלא שהשימוש בטכנולוגיה הזו צפוי להיפסק עד סוף העשור, כשכבר ב-2008 צפויה נקסטל - החברה הגדולה בעולם שמשתמשת ברשת IDEN - להפסיק להשתמש בטכנולוגיה זו.

לכאורה, אמורה מירס, שהיקף הכנסותיה המוערכות גבוה מ-200 מיליון דולר בשנה, למצוא עצמה בתוך שנתיים בבעיה לא קלה. מירס אומנם שיפרה את מעמדה התחרותי בענף הסלולר, אך היא תישאר חברת נישה, שעיקר ההתמקדות בה הוא בשירותי ה-GPS ומכשירי הקשר.

לפני כשנה זכתה מירס בחוזה של צה"ל לחלוקה של כ-50 אלף מכשירים סלולריים לאנשי הקבע בצה"ל. בעקבות הזכייה, עברה החברה, שמשרתת כיום כ-450 אלף מנויים, תנופה בשדרוג תשתיות הרשת והקמת כ-70 אתרים סלולריים חדשים בהשקעה של 100 מיליון שקל; רכישת מתגי נורטל לקיבולת מקסימלית של כ-800 אלף מנויים בהשקעה של 15 מיליון שקל; והרחבת קיבולות התמסורת מבזק בכ-60 מיליון שקל על פני 5 שנים.

למרות כל ההשקעות, רווחו הערכות כי מירס מבצעת ניסיון לשפר את מעמדה בשוק ולהגדיל את שוויה כדי לאפשר לבעלי המניות בה, מנהלי מוטורולה ישראל, לקיים שיחות על מכירת החברה מעמדה טוב יותר.

אבל גם למוטורולה היה ברור שמירס צריכה לבוא אל השוק עם דבר חדש, עם אמירה חדשה - והבחירה כעת היא להמר על ה-WiMax. בעוד שחברות הסלולר הגדולות רואות בטכנולוגיה זו בעיקר איום, ומנסות לדחוק את השפעותיה האפשריות על תחום הסלולר אל מעבר ל-2010, מירס מכוונת לשם בפה מלא.

המנכ"ל אברשה בורשטין, אומר היום כי "מירס צועדת לעבר עידן חדש במסגרתו בכוונתה להוות שחקן מהותי בתחום ה-WiMax". לשם כך הוא צירף אליו בימים האחרונים את אבי פתיר, אחד האנשים הבולטים בשוק התקשורת הישראלי ומי ששימש בעבר כמנכ"ל ברק וכמשנה למנכ"ל בזק, לתפקיד סמנכ"ל בכיר לתחום ה-WiMax במירס. במסגרת תפקידו הוטל על פתיר להוביל את היערכות מירס לעידן הדור הבא בתקשורת הסלולרית.

אלא שבורשטין ופתיר יידרשו לשיתוף פעולה מצד משרד התקשורת, אם הם ירצו להציב חזון של ממש למירס. משרד התקשורת טרם קבע מדיניות לתדרי ה-WIMAX בישראל, אך לאחרונה חשפנו כי המשרד עשוי להעניק את תדרי ה-WiMax בחינם, מבלי לגבות בעבורם דמי רישיון, ולהסתפק באגרות תדרים שנתיות בגובה 17.5 אלף שקל עבור כל מגה הרץ.

הכוונה במשרד התקשורת היא שתוך פחות מחצי שנה יוענקו רישיונות ויתקבלו האישורים להקמת הרשתות בישראל. באמצעות טכנולוגיית ה-WiMax אמורה להתרחב התחרות בשוק התשתיות הנייחות והניידות בישראל. עד כה, העניק המשרד אישור למירס לבצע ניסוי טכנולוגי ב-WiMax נייח ונייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully