וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הערר המחוזית אישרה את הקמת איקאה בראשון

אריק מירובסקי

7.2.2007 / 16:44

יו"ר איקאה: החנות תביא לשגשוג מסחרי וכלכלי משמעותי לסוחרים רבים באזור ראשון לציון

ועדת הערר המחוזית דחתה את העררים שהגישו סוחרים מראשון לציון ותושבי מושבים שסמוכים למתחם מעויין שורק, ואישרה את הליכי הקמת איקאה במקום. הוועדה נימקה את החלטתה לאשר את הפרויקט, בין השאר, בכך שתוכנית המיתאר המחוזית מתירה הקמת מרכזי מסחר בשטח, שעליו עדיין חלה תוכנית מתאר מקומית לתעשייה בלבד.

מדובר במאבק קשה שמנהלים כ-100 מתנגדים, המיוצגים על ידי עורכי הדין אלימלך קריסטל, נעמי וייל, אבי שרף ואפרת דן יחיא. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ראשון לציון מיוצגת על ידי עו"ד רועי בר. חברת אירוס הגלבוע של קבוצת ברונפמן פישר יוצגה על ידי גבי סלטון ישועה, גיא כשר וגבי ג'ובראן ממשרד וקסלר ברגמן ושות'. ג'י.אל.איי מרכז רוטשילד, חברת בת של שלה קרקע במתחם, יוצגה על ידי עו"ד חיים וינטרוב ונילי קלי.

המתנגדים לתוכנית תקפו את החלטת הוועדה המקומית ראשון לציון להעניק היתרים לשימושים חורגים לאירוס הגלבוע, הזרוע הנדל"נית שמתכננת ומקימה את סניף איקאה במקום, ולגזית גלוב, למסחר. לטענתם, מכיוון שהקרקעות מיועדות לתעשיה בלבד, יש לערוך עליהן תכנית חדשה.

בין היתר, התבססו העררים לפסק דין שנתן בית המשפט העליון בנוגע למתחם ביג באילת. באותו פסק דין נקבע, כי כשמוקם פרויקט מסחרי גדול, יש לאשר אותו באמצעות תוכנית ולא באמצעות היתרים לשימוש חורג.

ועדת הערר לא קיבלה את ההקבלה לביג אילת: "נדמה, לטעמנו, כי בית המשפט העליון לא סתם את הגולל ולא הציב רף כמותי של שטח, שממנו והלאה הרי שמחוייבים מוסדות התכנון לראות בו סטייה ניכרת שבלתי ניתנת לאישור".

באופן כללי כתבה הוועדה: "לדעת ועדת הערר, לא יהיה ראוי לעכב קידום פרויקט שיש לו חשיבות כלכלית גדולה לפיתוח הארץ וכלכלתה בשל העדר שטחים מתוכננים זמינים. חובה על מוסדות התכנון לעשות כל שנדרש ביעילות תוך שימוש בכלים שנתן המחוקק על מנת לבחון את אפשרות מימושו של הפרויקט אשר עתיד לקדם ולשדרג, הן את העיר ראשון לציון כמרכז מטרופוליני דרומי והן להטיב את איכות החיים ברחבי העיר ובסביבה זו. מקובלת על ועדת הערר הטענה כי פרויקט מסוג זה יתרום תרומה משמעותית בהגדלת מספר מקומות תעסוקה לעיר ראשון לציון והסביבה, ולפיתוח הכלכלה בכלל".

מדובר במכה קשה למתנגדים לפרויקט, ובראשם הממונה על המחוז שוקי אמרני, שהוועדה המחוזית בראשותו הצטרפה אליהם, ובניצחון גדול לראש עיריית ראשון לציון מאיר ניצן, ויו"ר איקאה, רון הדסי, שדחפו להקמת סניף איקאה בעיר.

הדסי מסר כי החברה מביעה סיפוק מהחלטת ועדת הערר והדגיש כי איקאה ואירוס הגלבוע ימשיכו להתנהל רק על פי החוק כפי שנהגו עד כה. הדסי הוסיף, כי הוא בטוח שבדומה לפתיחת החנות הראשונה של איקאה במתחם פולג, גם החנות השנייה תביא לשגשוג מסחרי וכלכלי משמעותי לסוחרים רבים באזור ראשון לציון וליצירת לפחות 400 מקומות עבודה חדשים של עובדים שייקלטו בחנות איקאה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully