וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מניית הבינלאומי 5 ירדה ב-1.7% לאחר פרסום הדו"חות; המעו"ף עלה ב-1%

אילן מוסנאים

21.8.2001 / 17:47

מחזור המסחר נמוך - 143 מיליון שקל; כור ואלביט מערכות בלטו בעליות נאות על רקע רכישת אלישרא; רבוע נכסים הוסיפה 1.1% לאחר תיקון העסקות השגויות

הבורסה סיימה עוד יום של עליות במדדים המובילים, תוך מחזור נמוך של 143 מיליון שקל.

המסחר נפתח, בחסות העליות מאמש בנאסד"ק, בעליות שערים בינוניות, שהלכו והתחזקו עד לרמה של 1.3% במעו"ף, שטיפס לשיא יומי של 439.06 נקודות לקראת השעה 14:00, וסגר ברמה של 439 נקודות - גבוה ב-1.03% ממחיר הפתיחה שלו. מדד תל אביב 100 רשם עלייה של 0.78% לרמה של 424.38 נקודות. התל-טק נסגר בעלייה מתונה יותר של 0.51%.

רווחי הון חד פעמיים בשנת 2000 ממכירת אלפא קארד

אילן ששון ממוריץ טוכלר ציין כי העליות היום הושפעו לטובה מהמסחר החיובי אמש בנאסד"ק ומהעליות במהלך המסחר היום באירופה ובחוזים על הנאסד"ק. ששון העריך כי התנודתיות במדדים תימשך גם בתקופה הקרובה, כשבימים הקרובים יושפעו המדדים גם מהחלטת הריבית הערב בארה"ב, ומהתקרבות מועד פקיעת אופציית המעו"ף בשבוע הבא.

מניית הבינלאומי 5 ירדה ב-1.7% במחזור של 400 אלף שקל. הבנק פירסם הבוקר את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של 2001 ודיווח על ירידה של 24% ברווח הנקי בשל גידול חד בהפרשות לחובות מסופקים.

עם זאת, בנטרול רווחי הון חד פעמיים של 29 מיליון שקל, שנוצרו לבנק ברבעון המקביל ממכירת אלפא קארד, והשפעות של הפער בין מדד בגין לבין מדד ידוע, הצליח הבנק להציג ברבעון השני צמיחה של 28% ברווח הנקי. אולם נראה שהמשקיעים לא התלהבו מהדו"ח ומכאן הירידות שרשמה המניה.

הבורסה מבטלת עסקות בהיקף של 2.2 מיליון שקל ברבוע נכסים

בשאר מניות הבנקים הגדולים נרשמה היום בדרך כלל מגמה חיובית, כאשר מניית בנק המזרחי , שפירסם אתמול דו"ח חיובי, עלתה ב-0.9%, ומניות הבנקים לאומי והפועלים , רשמו עליות חדות יותר - של 1.5% ו-1.6%, בהתאמה. מניית בנק דיסקונט ירדה ב-0.4%.

מניית רבוע נכסים עלתה ב-1.1% במחזור של 4 מיליון שקל. במהלך המסחר בוצעו במניה מספר עסקות שגויות בהיקף של כ-2.2 מיליון שקל, כאשר משקיע שהתבלבל מכר את המניות במקום את מניית החברה האם - רבוע כחול ישראל . הנהלת הבורסה החליטה לבטל את העסקות השגויות, והמניה שנסחרה במשך רוב שעות הבוקר בירידות שינתה כיוון. המניה האם רבוע כחול נסחרה ללא שינוי ומניית המתחרה שופרסל עלתה ב-1.4%.

מניית אלביט מערכות עלתה ב-1.4% במחזור של 1.5 מיליון שקל ומניית כור עלתה ב-3.7% במחזור של 7 מיליון שקל. העליות הן כנראה על רקע הידיעה בעיתון "הארץ", לפיה אלביט מערכות החליטה לחדש את המגעים לרכישת אלישרא מידי קונצרן כור.

המניות הדואליות בולטות בעליות

העסקה, אם תצא אל הפועל, באה לאחר שהמיזוג בין אלביט מערכות לבין אל-אופ הושלם ב-2000, וברבעונים האחרונים בא לידי ביטוי בדו"חות המצוינים שאלביט מערכות פירסמה. אנליסטים שכיסו באחרונה את החברה טענו כי לנוכח גודלו המצומצם של המשק והתחרות החריפה בתחום בעולם, המיזוג בין אלישרא לבין אלביט מערכות הוא מתבקש.

כור נהנתה היום משתי ידיעות נוספות הנוגעות לחברה הבת אי.סי.איי , כאשר הידיעה הראשונה נוגעת לעניין מכירת חטיבת המערכות הממוחשבות בתמורה ל-12.4 מיליון דולר, והשנייה - בעניין גיוס של 30 מיליון דולר לפי שווי של 200 מיליון דולר בחטיבת אנאוויס.

מניית טבע ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה - 26 מיליון שקל - ועלתה ב-0.9%. יחד עם טבע נהנות מניות דואליות נוספות ממגמה חיובית, כאשר מניית ריטליקס עלתה ב-1.8%; מניית אלביט עלתה ב-1.5%; ומניית פרטנר טיפסה ב-1.9%.

נמשכת הנפילה בלירז

מניית ליפסקי בלטה בעלייה של 8.4% במחזור של 65 אלף שקל. החברה פירסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני ודיווחה על צמיחה חדה של 77% ברווח הנקי - לעומת הרבעון המקביל ב-2000 - ל-5.5 מיליון שקל, למרות ירידה של 5% בהכנסות, שהסתכמו ב-65.8 מיליון שקל. בנוסף מסרה החברה כי תחלק דיווידנד של 13.1 אגורות (המהווה תשואה ברוטו של 4.3% למניה), וכי בכוונתה לפצל את פעילות הנדל"ן שלה ולרשום אותה למסחר.

לעומתה, מניית לירז נפלה ב-5.7% במחזור של 58 אלף שקל. החברה, שברבעונים האחרונים סבלה מחולשה של החברה הבת לוול 8 ופירסמה דו"חות חלשים, פירסמה הבוקר דו"ח גרוע נוסף לרבעון השני של 2001 ודיווחה על הפסד של 33 מיליון שקל, לעומת רווח של 1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully