וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרוע האינטרנט של בית התוכנה רוזנט הגישה בקשה להקפאת הליכים נגדה עקב חובות של 10 מיליון שקל

נתן ליפסון

21.8.2001 / 18:20

בבקשת החברה נכתב: "לאחרונה הוטלו עיקולים על החברה ע"י רשויות מס ערך מוסף בקשר עם יתרת חוב ... ובנסיבות אלו אף הוגש כתב אישום פלילי נגד החברה ונגד גב' ורד גלעדי בגין אי דיווח במועד"

רוזנט הזדמנויות עסקיות מקוונות - זרוע האינטרנט של בית התוכנה רוזנט - הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בקשה להקפאת ההליכים נגדה עקב חובות כבדים שצברה. רוזנט הזדמנויות עסקיות מקוונות היא אחת מארבע חברות בקבוצת רוזנט.

רוזנט הזדמנויות עסקיות מקוונות הוקמה ב-1997 על ידי קבוצת רוזנט על בסיס ההערכה כי כלכלת האינטרנט המתפתחת תספק לה הזדמנויות עסקיות רבות.

חרף זאת, הנפילה החדה בהשקעות באינטרנט בשנה האחרונה דירדרה מאוד את מצבה של החברה, שצברה הפסדים ונאלצה גם לפטר 55 מ-90 העובדים שהעסיקה בשיא פריחתה.

"לאחר שבשלהי שנת 2000 ותחילת שנת 2001", נכתב בבקשת החברה, "הרחיבה המבקשת את הגידול המואץ בפעילותה והוצאותיה באורח ניכר, בעיקר על בסיס ציפייה לגיוסי הון חיצוניים רחבי היקף וכתוצאה מטעויות ניהוליות - נקלעה המבקשת לקשיים תזרימיים כבדים".

עוד נכתב בבקשת החברה כי "לאחרונה אף הוטלו עיקולים על החברה על ידי רשויות מס ערך מוסף בקשר עם יתרת חוב חלקית בגין חודש אפריל 2001, ובנסיבות אלו אף הוגש כתב אישום פלילי נגד החברה ונגד גב' ורד גלעדי בגין אי דיווח במועד".

בבקשת החברה נכתב כי חובה לבנק הבינלאומי הראשון - נושה מובטח - עומד על כ-3.5 מיליון שקל; חובה לעובדים - נושים בדין קדימה - הוא כ-1.9 מיליון שקל; ומס הכנסה - גם הוא ברשימת נושים בדין קדימה - כ-1.4 מיליון שקל.

לחברה חובות נוספים בסכומים קטנים יותר ויחד הם מצטברים לכ-10 מיליון שקל. מנגד, נכסיה מסתכמים בכ-2.7 מיליון שקל.

במאמץ להביא למפנה בחברה רכשו במאי 2001 חברת ההשקעות אדוונטק , שמניותיה נסחרות בבורסה, ובית התוכנה דימון, כל אחד שליש ממניות קבוצת רוזנט. הסכום ששולם בעבור המניות לא נמסר.

בעלי השליטה החדשים לא הצליחו להביא, לפחות נכון לעכשיו, להבראת החברה. וכך, שלושה חודשים לאחר שהצטרפו אליה, היא הגיעה כמעט לידי חדלות פירעון.

רוזנט הזדמנויות עסקיות מקוונות עוסקת בפיתוח תוכנה לארגונים ופעילותה נחלקת ל-3 תחומים עיקריים: פיתוח פרויקטים בתחום המסחר האלקטרוני; שיווק ומכירה של פורטל ארגוני לאינטרה-נט; והשמת עובדי תוכנה אצל לקוחות.

הבקשה הוגשה "כדי להקל על תהליך ההבראה", אומר חני כרם מדימון. "די שיפרנו אותה מאז שנכנסו בתור משקיעים, אך יש לה גיבנות מהעבר - גם מפעילותה בבניית אתרים". בתשובה לשאלה אמר כרם: "איני יודע מה הסיכויים שתשרוד".

"החברה נמצאת במצב של חובות כבדים, אבל אנחנו בתהליך הבראה", אמר זאב ינאי, גם הוא מדימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully