וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים כרגיל באורמת: הצמיחה במכירות נמשכת וההפסד מסתכם ב-13 מיליון שקל ברבעון

גולן פרידנפלד

21.8.2001 / 18:43

לחברה צבר הזמנות בהיקף של 35 מיליון דולר, שיבוצעו עד לסוף השנה הנוכחית; השקיעה כ-1.5 מיליון דולר ברבעון בקרן פיטנגו

חברת אורמת , שבשליטת משפחת ברניצקי, מדווחת היום על הפסד של 13 מיליון שקל ברבעון השני של 2001. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הפסד של 26 מיליון שקל. מחזור המכירות של החברה ברבעון הסתכם ב-61.7 מיליון שקל - גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל ושל 9 מיליון שקל ברבעון הקודם.

במהלך השנתיים האחרונות יישמה החברה תוכנית לשינוי בהרכב הכנסות, כך שמרכיב ההכנסות הנובעות ממכירות ציוד ותחנות כוח לצד שלישי הולך ויורד, ולעומת זאת מרכיב ההכנסות הנובע ממכירת חשמל וחום הולך וגדל.

מרמת הכנסות של 33 מיליון דולר בשנת 1999, הנובעות מתחנות הכוח בקזחסטן, בפיליפינים ובניקרגואה, צפויה הרמה לעלות ל-54 מיליון דולר בשנת 2001. בחברה סבורים כי דו"ח המחצית הראשונה של השנה משקף את תוכנית המעבר, כאשר מרכיב ההכנסות ממכירת חשמל עדיין אינו מפצה על הירידה במרכיב ההכנסות ממכירות לצד שלישי. להערכת החברה, במחצית השנייה של השנה צפויות ההכנסות ממכירת חשמל לגדול בהדרגה.

בנוסף לפעילות החשמל, החברה מרחיבה ומגוונת את פעילותה בתחום האנרגיה לתחום של השבחת נפט גולמי כבד. החברה פיתחה תהליך הממיר נפט גולמי כבד במיוחד לנפט סינתטי בצמיגות נמוכה. פיתוח זה מאפשר ניצול כלכלי יותר של הנפט הכבד, שעתודות לא מנוצלות ממנו נמצאות בכמויות גדולות בעולם. אורמת השקיעה בפרויקט כ-12 מיליון דולר וגייסה בנוסף סכום של 12.8 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים בארץ ובחו"ל.

צבר ההזמנות של החברה הוא בסך של 1.2 מיליארד דולר, כאשר 35 מיליון דולר מתוכם עומדים להתבצע עד סוף שנת 2001 והשאר עד לשנת 2023 - כך שמבחינת החברה התוצאות הטובות בדרך. שווי החזקותיה של אורמת באורבוטק (החזקה של 1%) באורעד (החזקה של 16.7%) ובמנועי בית שמש (החזקה של 17.5%) הוא 11.5 מיליון דולר.

אורעד פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני, ובתוכן דיווחה על הפסד של 5.5 מיליון שקל. מנייתה ירדה ב-7.8% נוספים היום בבורסת הנויר מרקט לרמה של 1.52 מארק גרמני. בנוסף השקיעה החברה כ-1.5 מיליון דולר בקרן פיטנגו (פולריס לשעבר) והיא מחויבת להשלים את היקף השקעתה בקרן ל-2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully