וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטסון סטיבנס מתחיל לכסות את קומברס עם המלצת "תשואת שוק"; "ההאטה תשפיע בטווח הקצר, אך אנו אופטימיים בטווח הארוך"

גיא ימין

21.8.2001 / 20:01

קובעים למניה מחיר יעד הנע בין 28 ל-33 דולר; UBS ורבורג - מאז שפירסמה קומברס את אזהרת הרווח חלה הידרדרות נוספת בעסקי החברה

במהלך הרבעונים האחרונים נכתב לא מעט על השירותים החדשים שצפויה לספק קומברס ללקוחותיה. מדובר בשירותי ערך מוסף כמו המסרים המאוחדים, שירותי הפרה-פייד ו-SMS, שקומברס קיוותה כי יהפכו למנוע הצמיחה שלה. ההאטה המתמשכת בכלכלה והקיצוץ בתקציבי ה-IT של חברות הטלקום הבהירו כי יקח עוד זמן רב עד ששירותים אלה יספקו נתח משמעותי מהכנסותיה של קומברס.

בית ההשקעות רוברטסון סטיבנס, שמתחיל היום לכסות את מניית קומברס, מצטרף להערכה זו, ומדגיש כי מוצרי הדואר הקולי המסורתיים של החברה ממשיכים לתת הטון, עם תרומה של כ-70% להכנסות. העניין הוא שגם קו מוצרים זה סובל מההאטה, ולכן זכיות בחוזים חדשים הופכות לשכיחות פחות, ואלו שנחתמים הם בעלי היקף נמוך יותר. העובדה שלקוחות החברה מבצעים רכישות רק כש"כבר אין ברירה", ובתדירות נמוכה יותר, משפיעה לרעה על הצפיות של קומברס.

זו אחת הסיבות העיקריות שצוות האנליסטים מקנה למניית קומברס המלצת "תשואת שוק", המהווה פשרה בין החששות לטווח הקצר, והאופטימיות לגבי יכולתה של החברה לקצור את הפירות עם התאוששות השוק, בטווח הארוך יותר.

מחיר היעד משקף פרמיה לעומת המתחרות

אחת הדרכים בה צפויה קומברס להתמודד עם הקיטון בהוצאות הטכנולוגיה של לקוחותיה היא שילובם של שירותי ערך מוסף בהצעות החבילה לשירותי הדואר הקולי. דרך נוספת היא ביצוע רכישות, על מנת להגדיל את נתח השוק במגזר שירותי הערך המוסף, הערכה לה שותפים מרבית בתי ההשקעות האחרים המכסים את המניה. גם דרכי התמודדות אלה, מזהירים ברוברטסון סטיבנס, לא ימנעו משולי הרווח של חטיבת קומברס נטוורק סיסטמס, המספקת שירותים אלה, לנוע סביב שיעור של 16%-17% ב-2002, לעומת שיעורים של 23%-25% בשנים האחרונות.

ישנם מספר תסריטים שיכולים לגרום לכך שתחזיות האנליסטים יסתברו כשמרניות. אפשרות אחת היא כי קומברס תצליח לזכות במהלך השנה במספר חוזים בהיקף גדול של מוצרי הדואר הקולי. אלה יכולים לתרום 50 עד 70 מיליון דולר להכנסות החברה, ולהוסיף עוד כ-5 סנט לשורת הרווח למניה. אפשרות אחרת היא כי רכישות שעשויה החברה לבצע בקרוב יתרמו לביצועי המאזן שלה, כפי שהיה בעבר עם חברות כמו לורוניקס ואקסלינק.

בבית ההשקעות מקנים למניה מחיר יעד של 31 דולר, עם טווח פוטנציאלי של 28 עד 33 דולר. מחיר זה אינו רחוק ממחיר של 29 דולר בו סביבו נסחרת המניה כיום, אך לטענת האנליסטים הוא משקף פרמיה מול המתחרות הנובעת ממאות הלקוחות שלה, מקורותיה הפיננסיים המכובדים ומעמדה בשוק.

יו.בי.אס ורבורג: התלות בעסקי הדואר הקול גדולה מדי

בבית ההשקעות UBS ורבורג לא מוכנים לספק הצהרת תמיכה חמה יותר, ומותירים על כנה המלצת "החזק" למניה. האנליסט ג'ונתן האלף מעריך אומנם כי קומברס תצליח לעקוף את ההערכות המוקדמות ששיחררה עם אזהרת הרווח שלה, כשתפרסם את תוצאותיה ברבעון השני, אך יהיה זה בעיקר בגלל שהערכות אלה היו שמרניות במיוחד, כהרגלה של החברה.

"מאז אזהרת הרווח מה-11 ביולי דברים לא השתפרו, ואף חלה הידרדרות בעסקי החברה", אומרים בורבורג. גם בבית השקעות זה מעריכים כי ספקי התקשורת, לקוחותיה של קומברס, "סוחטים" כמה שאפשר את המערכות הקיימות לפני שהם מבצעים רכישות חדשות.

התלות של קומברס בעסקי הדואר הקולי שלה היא גדולה מדי, במיוחד לאור ההערכה כי אלו עשויים לחוות האטה גדולה מהצפוי כבר בעתיד הקרוב, אומרים בוורבורג. להאטה זו תורמת העובדה כי קצב הגידול במספר ספקי התקשורת הולך ופוחת, וכך גם הרווח השולי עבור קומברס מכל מנוי נוסף של ספקי התקשורת.

מחיר היעד אותו מספק בית ההשקעות למניית קומברס הוא 26 דולר, נמוך אף מהמחיר בו היא נסחרת היום. "המניה אולי נראית זולה, אך קיים סיכון לגבי התוצאות של 2002", מסכמים בורבורג.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully