וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודאפון ואורנג' בבריטניה ישתפו פעולה בדור השלישי

ערן גבאי

11.2.2007 / 9:54

פלאפון בחנה אפשרות להקמת רשת משותפת עם חברות הסלולר האחרות אך נענתה בשלילה על ידי הרשות להגבלים עסקיים

מי שרצה לקבל את ההוכחה הניצחת לכך שהתשתיות בשוק התקשורת כבר אינן מהוות יתרון תחרותי, יכול למצוא אותה בעובדה ששתי הרשתות הגדולות והמרכזיות באנגליה - וודאפון UK ואורנג' UK, שהיו במשך שנים המתחרות הגדולות ביותר בתחום התשתיות ונאבקו ביניהן על היקפי פרישת הרשתות, החליטו לשתף פעולה ביניהן במשאבי הרשת הסלולרית.

שיתוף הפעולה יתבצע תחילה רק ברשת הדור השלישי בעוד שברשת דור 2 הדבר תלוי בפתרונות טכניים נדרשים, שאף הם צפויים להיפתר. המשמעות הגדולה משיתוף הפעולה הזה במשאבי הרשת הוא שהתחרות בשוק הסלולר העולמי עוברת להיות רק, או בעיקר, בתחום שירותי הערך המוסף והתוכן, מה שעשוי לייצר צמיחה משמעותית נוספת בשירותים אלה, שכבר מהווים באירופה כ-15% בממוצע מהכנסות מפעילות הסלולר.

מי שעשוי למצוא עניין רב בידיעה זו הוא מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, שאמור להקים במהלך השנה הקרובה את רשת הסלולר בדור שלשית הנוספת שלו בטכנולוגיית ה-UMTS בהשקעה מוערכת של כמיליארד שקל. לאחרונה, דווח ב-TheMarker כי פלאפון נדרשת לקבל אישורים בעבור הקמת הרשת עם כ-700 אתרים חדשים, אך ראשי עיריות מתנגדים להקמת אנטנות סלולריות נוספות בשטחם והוועדה לתכנון ובנייה טרם קבעה את החלטתה בנושא. כמו כן, דווח ב-TheMarker כי השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, מתנגד לספק היתרים להקמת האנטנות.

פלאפון גיששה אצל הממונה על ההגבלים העסקיים בניסיון לבחון יוזמה להקמת רשת דור שלישי משותפת בישראל לשלוש חברות הסלולר הגדולות, אך לא זכתה לגיבוי מצד הרשות להגבלים עסקיים, ונדמה שבישראל לא צפוי להתקבל היתר שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully