וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 20% בפרסום במגזר הערבי

איילה צורף

12.2.2007 / 9:35

העלייה ניכרת במספר האינטשים בעיתונות ובנפח הפרסום של שילוט החוצות ואתרי האינטרנט בשפה הערבית

כמו במגזר הדתי, גם הפרסום במגזר הערבי עלה ב-2006 בכ-20%. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום. הגידול מיוחס לנכונות מצד מנהלי שיווק ומנכ"לים להגדיל השקעות במגזר עקב זיהוי הפוטנציאל הטמון בו ושינוי תרבות הצריכה של הלקוחות.

העלייה ניכרת היטב במספר האינטשים בעיתונות ובנפח הפרסום של שילוט החוצות ואתרי האינטרנט בשפה הערבית. תת ענף תקשורת סלולרית מוביל בגדול את טבלת הקטגוריות המובילות בפרסום.

פלאפון, המפרסמת המובילה במגזר, מובילה את הפרסום בקטגוריה עם גידול של למעלה מ-100% בהוצאה לפרסום. פלאפון מפרסמת למגזר הערבי באמצעות משרד הפרסום פובליסיס סקטורס.

קטגוריית ההימורים ממוקמת במקום השני במגזר עם הוצאה לפרסום של כ-950 אלף דולר. המפרסמת הדומיננטית בקטגוריה היא המועצה להסדר ההימורים בספורט הממוקמת במקום השני בטבלת המפרסמים.

המועצה להסדר ההימורים בספורט מגדילה את תקציב הפרסום שלה בכ-40% באמצעות פרסום אסוואק. תקציב הפרסום של המועצה הופנה בעיקר לשילוט החוצות של המגזר.

קטגוריית המזון המהיר הממוקמת במקום השלישי בטבלה יותר ממכפילה את ההוצאה שלה לפרסום עם שני מפרסמים בולטים: מקדונלדס ופיצה האט.

מקדונלדס הממוקמת במקום השלישי בטבלת המפרסמים, העבירה ב-2006 את תקציב הפרסום שלה למשרד אקסלנט והגדילה אותו בכ-100%, גם במדיות שלא פרסמה בהן קודם.

פובליסיס סקטורס ממשיך להוביל את הפרסום במגזר ואף הגדיל את הפער מול המשרדים האחרים. המשרד עובד עם פלאפון, תנובה, החברה המרכזית למשקאות, בזק ועוד.

את המקום השני ברשימת המשרדים המובילים במגזר השנה חולקים יחדיו מקאן אריקסון ואסוואק. מקאן אריקסון חווה ירידה של כ-20% בתקציב הפרסום שלו בעיקר עקב אבדן תקציב מקדונלדס וירידה בהיקף הפרסום של קו-אופ הריבוע הכחול. לעומת זאת פרסום אסוואק מגדיל השנה את כוחו בכ-35% עקב גידול בפרסום של המועצה להסדר ההימורים, טיפול זמני במקדונלדס ב-2006 ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully