וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נייס מאבדת כ-1%

עומרי כהן

12.2.2007 / 16:36

הסיבה לירידה בנייס - ורינט המתחרה רכשה את וויטנס. טבע מאבדת מעט גובה ויורדת בכ-0.2% לקראת הדו"חות מחר

לאחר הירידות החדות בשבוע שעבר במניות הטכנולוגיה, נפתח שבוע המסחר בלא שינוי ממשי במדדים. מניית נייס מאבדת 1.2% לאחר שהמתחרה, ורינט, הודיעה על רכישת החברה המתחרה בשתיהן - וויטנס. ורינט, הנסחרת ברשימת הפינק שיטס, נותרת בלא שינוי. טבע מאבדת מעט גובה ויורדת בכ-0.2% לקראת הדו"חות מחר.

סקירת טרום מסחר

בורסות וול סטריט אומנם ירדו בסוף השבוע האחרון לשפל של כמעט שבועיים, אולם מבט על גרף מדד S&P 500 מלמד כי שוק המניות האמריקאי נמצא עדיין במגמת עלייה. שיפוע הגרף התמתן אומנם בחודשיים האחרונים, כך שמדובר בעלייה מתונה יותר מזו שאיפיינה את השוק בחודשים יולי-דצמבר, אולם עדיין מדובר על מגמת עלייה. מתחילת 2006, עלה S&P 500 ב-1.4%.

לירידות סוף השבוע גרמו בעיקר התבטאויותיהם של שניים מבכירי הבנק הפדרלי, סוזן פינלטו וויליאם פול בנוגע לאינפלציה בארה"ב. פינלטו, נשיאת הבנק הפדרלי של קליוולנד, אמרה כי העלאות נוספות של הריבית בארה"ב עודן עומדות על הפרק לאור הקושי להעריך את רמת האינפלציה האמיתית עקב התנודות החדות במחירי האנרגיה, הסחורות והדיור. "כאשר השווקים יתייצבו, וככל שתתבהר התמונה של מגמת האינפלציה, ייתכן כי נראה שסכנות האינפלציה עומדות בעינן. במקרה כזה, ייתכן כי יהיה מקום לצמצום נוסף במדיניות", אמרה פינלטו.

עוד קודם לכן, הזהיר וויליאם פול, נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, מפני התגברות האינפלציה בארה"ב, ואמר כי מצב בו מדד הליבה של האינפלציה יישאר מעל לרמה של 2% "איננו מקובל", ועשוי לחייב העלאות נוספות של הריבית. פול גם דיבר על המשכנתאות שהוענקו ללווים מסוכנים בשל התחרות במגזר הפיננסי והעריך כי העלאת ריבית עשויה להגביר את מחיקת החובות ללווים אלו.

בחודשים האחרונים דיברו בארה"ב בעיקר על הורדות ריבית, והאזהרות החדשות עשויות להעיד כי יעברו עוד חודשים רבים לפני שהבנק הפדרלי המרכזי יחל במדיניות מוניטרית מרחיבה במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית במדינה. בינתיים, משקפים החוזים על הריבית הפדרלית ציפייה להורדת ריבית אחת בכל 2007 בין אוקטובר לדצמבר.

השבוע יפורסמו בארה"ב כמה נתוני מקרו מרכזיים, בהם מאזן הסחר, המכירות הקמעוניות, הייצור התעשייתי, התחלות הבנייה ומדד המחירים ליצרן (מדד המחירים הסיטוניים). עונת הדו"חות הכספים נמצאת כבר מאחוריהן של מרבית החברות הגדולות, והשפעתה על המגמה בוול סטריט הולכת ופוחתת.

לדברי רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומיים של אי.בי.אי, מומלץ להמשיך ולהתמקד בבחירה סלקטיווית של חברות, להן היסטוריה של פרסום תוצאות טובות מהתחזיות, ולהתמקד בחברות בעלות תשואת דיווידנד גבוהה. החוזים העתידיים מצביעים לפי שעה על פתיחה מעורבת של שבוע המסחר וכמעט ללא שינוי במדדי המניות המובילים.

אצל הישראליות טרם נסתיימה עונת הדו"חות. מחר, לפני הפתיחה, יגיע תורה של יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, טבע. בוול סטריט מצפים מטבע למכירות של 2.26 מיליארד דולר ולרווח של 58 סנט למניה ברבעון הרביעי כאשר על התנהגות המניה צפויות להשפיע בנוסף תחזיות החברה ל-2007.

לפי שעה, צופים האנליסטים בממוצע גידול של 5.8% במכירות טבע ב-2007 ל-8.9 מיליארד דולר וירידה של 9% ברווח למניה ל-2.13 דולרים. את שבוע המסחר הקודם סיימה מניית טבע במחיר של 35 דולר, המשקף עלייה של 12.6% מתחילת השנה.

עוד קודם לכן, דיווחה חברת התוכנה הקטנה, ג'קדה, על גידול של כ-12% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2006 ל-5.5 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל. אולם למרות הגידול בהכנסות גדל גם ההפסד הנקי ל-634 מיליון דולר, בין השאר בשל רישום הוצאות על האופציות.

סלקום (סימול: CEL) נפלה ב-8% בשבוע המסחר הראשון שלה בוול סטריט לאחר שפתחה אותו בהנפקה ראשונה מוצלחת לציבור בהיקף של 400 מיליון דולר. עם זאת, ההנפקה, שהיתה כולה הצעת מכר מצד בעלי העניין בחברה, נסגרה כנראה במחיר גבוה מדי שלא הותיר מקום לעליות נוספות במניה. גם ההיקף הגבוה של סחורה צפה בשוק ביחס לאופציה שהוענקה לחתמים מנעה מהם את התמיכה במניה ביום המסחר הראשון בניו יורק. בלעדי תמיכה זו, גברו השורטיסטים על הקונים והכתיבו את המגמה השבועית.

יומיים אחרי סלקום הונפקה בוול סטריט גם חברת השבבים הישראלית, מלנוקס (סימול: MLNX). גם מלנוקס זכתה לביקושים חזקים בהנפקה, אולם בניגוד לסלקום מנייתה גם זינקה ב-23.3% בשני ימי המסחר שלאחר מכן. בעקבות המהלך החד, זינק שוויה של מלנוקס לכ-630 מיליון דולר.

ורינט דיווחה היום כי סיכמה על רכישת המחרה בתחום תוכנות הקלטת הקול, וויטנס, לפי מחיר של 27.5 דולר למניה. המחיר משקף לוויטנס שווי של כ-940 מיליון דולר. בכך עקפה ורינט את נייס, שביקשה גם היא לרכוש את וויטנס. העסקה תבוצע כולה במזומן.

החברה האם של ורינט, קומברס טכנולוג'י, תזרים לה 293 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות בכורה לסיוע במימון העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully