וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גייטס ובן טלאל רוכשים את מלונות ארבע העונות

12.2.2007 / 17:46

הרכישה - תמורת 3.8 מיליארד דולר. בשנה שעברה רכש בן טלאל את רשת מלונות היוקרה פיירמונט ב-3.2 מיליארד דולר

ביל גייטס, מייסד ויו"ר ענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול MSFT), הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל ומנכ"ל רשת ארבע העונות (Four Seasons) רוכשים את מפעילת מלונות היוקרה הגדולה בעולם תמורת 3.8 מיליארד דולר - כך הודיעה הרשת היום. איזדור שארפ, המחזיק בגרעין השליטה של פור סיזנס (סימול FS) ומשמש כמנכ"ל הרשת, יקבל 289 מיליון דולר במסגרת העסקה וימשיך להחזיק בנתח בחברה. לאחר העסקה, תהפוך הרשת לפרטית, ומניותיה יחדלו להיסחר בבורסה.

הצעת הרכש, המשקפת מחיר של 82 דולר למניה של פור סיזנס, הוגשה במקור בחודש נובמבר על ידי חברת ההשקעות של ביל גייטס, קסקייד, וקינגדום הולדינג, חברת ההשקעות העיקרית של הנסיך בן טלאל, האיש השמיני בעושרו בעולם, וחברת השקעות של המנכ"ל שארפ. פור סיזנס מפעילה 74 מלונות יוקרה ב-31 מדינות בעולם.

רכישת פור סיזנס באה על רקע עניין גובר במגזר המלונאות מצד חברות השקעות וקרן השתלטות. בשנה שעברה רכש הנסיך בן טלאל את רשת מלונות היוקרה פיירמונט הוטלס אנד ריזורטס, המפעילה בין השאר את מלון סבוי בלונדון, תמורת 3.24 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר דיווח העיתון הבחרייני "אל-וואקט" כי בן טלאל מנהל משא ומתן להקמת פארק שעשועים של דיסני בנסיכות בחריין במפרץ הפרסי בהשקעה של 8 מיליארד דולר.

הנסיך הסעודי, שהונו מוערך ב-20 מיליארד דולר ואשר מכר בשנת 2004 את אחזקותיו במלון פלאזה בניו יורק ליצחק תשובה הישראלי תמורת 675 מיליון דולר, ידוע כמשקיע מבריק ואף זכה לכינוי "וורן באפט הסעודי". בן טלאל נוהג לרכוש מניות בחברות שנפלו מגדולתן - דוגמת חברת הנדל"ן הבריטית קאנארי וורף, יצרנית המחשבים האמריקאית אפל וענקית השירותים הפיננסים סיטיגרופ - ולהמתין בסבלנות להתאוששותן.

כך למשל, רכש בן טלאל ב-1995 מניות של קאנארי וורף בסך 72 מיליון דולר במסגרת קונסורציום שהוציא את החברה מהליכי פשיטת רגל. בשנת 2001 מכר את חלקו בחברה תמורת 178 מיליון דולר.

עם זאת, ההחזקה בעלת הערך הרב ביותר בתיק ההשקעות שלו היא נתח של 4.3% בסיטיגרופ בשווי של כ-10 מיליארד דולר. בן טלאל השקיע בשנת 1991 סכום של 590 מיליון דולר בסיטיקורפ שעברה באותה עת תקופה קשה בעסקי הבנקאות בארה"ב. בשנת 1998 התמזגה סיטיקורפ עם טראוולרס גרופ, יצרה את חברת הפיננסים הגדולה בעולם, ושווי החזקותיו של בן טלאל זינק כמעט פי 20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully