וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס מגדיל את אחזקותיו בלומניס ל-25%

אורה קורן

13.2.2007 / 11:34

גולדמן סאקס רכש באוקטובר 2006 10% מהחברה וקיבל אופציה להגדיל את אחזקותיו ל-25%

בנק ההשקעות גולדמן סאקס צפוי להגיע בשבועות הקרובים לאחזקה של 25% בחברת לומניס, לצד קבוצת עופר היי-טק וקבוצת אהרן ושלמה דברת, הראל בית און ואבי זאבי - כך מסרו אתמול מקורות בשוק ההון. כיום מחזיק בנק ההשקעות 10% מהחברה.

מתברר כי עם רכישת השליטה בלומניס על ידי שתי הקבוצות באוקטובר 2006, רכש גם גולדמן סאקס 10% מהחברה וקיבל אופציה להגדיל את אחזקותיו בה ל-25% על פי אותו שווי. בעסקה נרכשו 75% מלומניס תמורת 120 מיליון דולר. כפי שפורסם אז, גם יונתן קולבר ואביו ליאו השקיעו בלומניס.

לומניס מפתחת מכשירים מבוססי אור ולייזר המשמשים לטיפולים רפואים ואסתטיים. ערב העסקה היתה החברה שרויה בקשיים ומניותיה נמחקו מהמסחר בארה"ב, לאחר שהחברה נחשדה ב"ניפוח" הכנסות ב-2001-2003, אז היתה בבעלות אריה גנגר. הרוכשים הבהירו כי בכוונתם לפעול לרישומה מחדש של החברה למסחר בארה"ב במהלך 2007.

ערב העסקה הסתכם החוב של החברה לבנק הפועלים בכ-200 מיליון דולר, וכמה עשרות מיליוני דולרים מההשקעה אמורים היו לשמש להחזר חלק מהחוב. בתמורה הסכים הבנק למחוק כמה עשרות מיליוני דולרים מחוב החברה.

קבוצת עופר היי-טק נמצאת בשליטת סמי עופר (50%) ואודי אנג'ל (50%). את העסקה מטעמה הובילו אנג'ל ויואב דופלט. קבוצת דברת-בית און-זאבי ביצעה את העסקה באמצעות קרן די פרטנרס. שתי הקבוצות שיתפו פעולה בעבר בהשקעה באי.סי.איי ובטקנומטיקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully