וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400D בביקורת

איתמר סיידא

13.2.2007 / 11:47

מצלמת הרפלקס הקטנה של קנון אולי לא תספק צלם חצי מקצועי אך היא מצויינת לחובב המתחיל

לאחר חודשים רבים של ציפייה, קנון השיקה את ה-400D. מדובר במצלמת הכניסה של ענק הצילום היפני אשר מחליפה את ה-350D הותיקה.

נתחיל במפרט הטכני:

למצלמה חיישן CMOS 10 מיליון פיקסלים.
מערכת מיקוד חדשה בעלת 9 אזורים
מסך אחורי 2.5"
היסטוגרמה צבעונית
מערכת צבע Picture Style
מערכת אוטומטית לניקוי אבק בחיישן

הצילום

ה-400D היא מצלמת רפלקס קטנה המיועדת לחובב שמתחיל את צעדיו בעולם הצילום. חלקי הפלסטיק של מצלמה עברו שיפור ניכר לעומת ה-350D. גם הממשק שופר ובכלל, התחושה בדקות הראשונות לשימוש ב-400D מבית קנון היא שמדובר בעצם ב-5D של מינולטה או האלפא של סוני. למצלמה, מסך אחורי גדול וברור המציג את מאפייני הצילום, ל-400D ישנו חיישן המזהה כאשר הצלם מביט מבעד לעינית ומכבה את המסך האחורי באופן אוטומטי. גם הממשק ומיקום הכפתורים נלקחו כמעט אחד לאחד ממינולטה.

מבחינת אחיזה, כמו ה-350D, מדובר במצלמה קטנה, דבר שלא יהיה נוח לכל אחד ולכן כדאי מאוד לשחק במצלמה לפני הרכישה. יש לציין כי למרות גודלה, ניתן להגיע לכל הכפתורים שבגוף המצלמה בקלות. ל-400D גלגלת אחת בלבד דבר שאולי יקשה על צלם מתקדם. קנון ממשיכים להשתמש בשבב DIGIC II במצלמות שלהם. מדובר סך הכל במעבד תמונה ישן יחסית שעבר שיפור לאחרונה אך סך הכל הוא עושה עבודה טובה. העינית לא עברה שיפורים מה-350D והיא נשארה קטנה יחסית לדגמים אחרים. באור יום היא מספיק בהירה אך בחושך היא חשוכה מידי. דבר נוסף וקצת מעצבן הוא העדר תצוגת רגישות הצילום בעינית.

ה-400D מפיקה כמיטב המסורת של קנון תמונות מצויינות. המצלמה מפעילה חידוד טוב יותר משל מתחרתה – ניקון ומפיקה תמונה מדוייקת ועשירה בצבעים. למעשה, בזכות מערכת ה-Picture Style ה-400D מפיקה את אותם צבעים כמו למשל ה-1D היקרה ממנה באלפי שקלים.

בדקנו את המצלמה גם ברגישות של 1600 והשוואנו אותה ל-350D. יש לציין שמדובר ברגישות מאוד גבוהה שבדרך כלל לא משתמשים בה, אך החלטנו להשתמש ברף העליון שהמצלמה מסוגלת להפיק כדי לבדוק בין השאר את מנגנון הסרת הרעשים. אם כן, אין שיפור משמעותי בתמונה שמפיקה 400D לעומת 350D. הרעש אינו מוסר כמו במצלמות החדשות של ניקון, המתחרה. ואחרי שבחנו את התמונות בעזרת תוכנות ייעודיות, ניתן לומר שה-350D מציגה תמונה נקייה יותר ולמרות שהפערים אינם גדולים, ניתן להבחין שהחיישן ב-400D מתאמץ מאוד כדי להוציא תמונות נקיות ברגישות גבוהה.

לסיכום

סך הכל מדובר מצלמה מצויינת לחובב המתחיל או לצלם שמחפש מצלמת רפלקס קומפקטית שתיהיה קלה לנשיאה. ה-400D ידידותית מאוד למשתמש המתחיל, מפיקה תמונות טובות ואין ספק שיש שיפור אדיר מאז ה-300D שהייתה מצלמת פלסטיק זולה. מערכת המיקוד של ה-400D מאוד מוצלחת ומהווה שיפור אדיר לעומת הדור הקודם של קנון, המצלמה מגיבה מהר וקצב הצילום בהחלט סביר.

אם אתה צלם חצי מקצועי או חובב ותיק ה-400D תגביל אותך (במיוחד העובדה שאין גלגל בקרה נוסף) אך אם אתה חובב מתחיל שרוצה להיכנס לעולם הצילום, ומעוניין במצלמה זולה שמפיקה תמונות מצויינות ונותנת תמורה טובה למחיר, הבחירה היא 400D.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully