וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: נשפר את מצב צרכני התקשורת

ערן גבאי

13.2.2007 / 12:47

שר התקשורת חתם על הוראה שתאסור על חברות הסלולר לספק שירות שהמנוי לא ביקש מפורשות לקבלו

שר התקשורת, [[אריאל אטיאס]], לא מרפה מחברות הסלולר. משרד התקשורת הודיע היום כי יישם שורה של יוזמות צרכניות לטובת מנויי הטלפונים הסלולרים. בין היתר, נקבעה הוראה שתאסור על חברות הסלולר לספק שירות שהמנוי לא ביקש מפורשות לקבלו. בנוסף, נקבעה הוראה שתאסור על החברות להעלות תעריפים כל עוד לא הודיעו עליהם מראש ובכתב למנוי.

אטיאס אומר היום כי "התיקונים שהנהגנו לטובת מנויי הטלפונים הסלולרים ישמרו על זכויותיהם של האזרחים בישראל. משרד התקשורת קשוב לאזרחים ופועל בעקביות כדי לשפר את מצב צרכני התקשורת וכושר המיקוח שלהם מול החברות".

במשרד לא רק מדברים, והשר אטיאס החליט לקדם את היוזמות באמצעות שורה של תיקונים שהכניס לרישיונות המפעילים הסלולרים. ההוראות החדשות ייכנסו לתוקף לא יאוחר מ-15 במארס השנה.

על פי ההוראות החדשות, יחול איסור על חברות הסלולר לספק שירות שהמנוי לא ביקש לקבלו. המנוי חייב לבקש במפורש לקבל את השירות, למעט שירות הניתן חינם לכלל המנויים של אותו מפעיל.

כמו כן, אטיאס הבחין בהעלאת התעריפים הקבועה של חברות הסלולר והחליט להקשות עליהן. מאמצע החודש הבא, שינוי תעריפים של מפעיל סלולרי יתבצע רק לאחר שהמפעיל הודיע על כך מראש ובכתב למנוי, וזאת לפני מועד כניסת התעריף החדש לתוקף.

עוד דורש אטיאס, כי הסכם ההתקשורת בין חברת סלולר למנוי סלולר יעבור שקיפות. נקבעו כמה הוראות שעל חברת הסלולר לציין בצורה מפורשת בהסכם ההתקשרות שבין המנוי לחברה: התנאים והזכויות של המנוי במקרה של ביטול הסכם התקשרות וכן ציון חובותיה של חברת הסלולר כלפי המנוי; תנאי ההתנתקות משירות מסוים או אפשרות הפסקת קבלת שירות מחברת הסלולר; תעריפי השירותים שהמנוי הצטרף אליהם נכון ליום ההתקשרות, לרבות המועד והתנאים לסיומה של תוכנית התעריפים; נקבעו מדדים לטיפול בפניות ציבור.

השר אטיאס אמר כי "התיקונים שהנהגנו ישמרו על זכויות המנויים, הכל יהיה גלוי, ברור ומפורט יותר. המנוי יידע בדיוק מהן זכויותיו, מהם תנאי החוזה שלו ויבחר איזה שירות ברצונו לקבל. המנוי יידע מתי הוא עלול לקבל חשבון טלפון גבוה יותר ויבחר כיצד לנהוג. התיקונים הם חלק בלתי נפרד מהמדיניות הצרכנית שהמשרד שבראשותי מוביל".

מערכת וואלה! עסקים מוסיפה:

פלאפון מסרה בתגובה כי "החברה פועלת כבר כיום בשקיפות מלאה לטובת לקוחותיה ומודיעה להם על שינויים בתעריפי השירותים אליהם הם מנויים. כמו כן, החברה אינה מספקת ללקוחותיה שירותים שלא ביקשו לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully