וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בוש בעד הגבלת שכר המנכ"לים בארה"ב

סוכנויות הידיעות

13.2.2007 / 15:07

"עליכם להראות לעולם שעסקים אמריקאיים הם מודל השקיפות והמינהל התקין", אמר בוש בוול סטריט

הדיון על שכר הבכירים הגבוה בארה"ב עבר מחדרי מועצות המנהלים לקונגרס, ואף נשיא ארה"ב, [[ג'ורג' בוש]], החל לקחת חלק בדיון. בחודש שעבר הצטרף בוש לשלל מתנגדי השכר העצום לו זוכים מנכ"לים, קבוצה המונה איגודי עובדים, מחוקקים דמוקרטים ומשקיעים. עיקר ההתנגדות הוא לתשלומי הענק שמקבלים מנהלים שביצועיהם ממוצעים או אפילו כושלים. הקונגרס, בו רוב דמוקרטי כיום, עשוי לדון בחקיקה שתעסוק ברגולציה של שכר המנהלים בארה"ב.

הנושא עלה למרכז הדיון הציבורי בארה"ב על רקע "מצנח הזהב" לו זכה מנכ"ל רשת הום דיפו לשעבר, בוב נארדלי, שעזב את הרשת על רקע תוצאות חלשות של קמעונאית ה"עשה זאת בעצמך", אך קיבל חבילת פיצויים בסך 210 מיליון דולר. זאת, לאחר שמנכ"ל פייזר, הנרי מקינל, זכה לחבילת פרישה של 200 מיליון דולר, למרות שמחיר מנייתה של יצרנית התרופות ירד ב-49%. מנכ"ל אקסון מוביל, לי ריימונד, פרש עם חבילה של 357 מיליון דולר.

בחודש שעבר, אמר יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, בארני פרנק, כי נראה שמדובר בדפוס שיצא מכלל שליטה, ורמז כי יקיים שימועים ויגיש הצעת חוק שמטרתה להגביל את שכר הבכירים. אך התמיכה של בוש בגישה זו מפתיעה יותר. בוש, בביקור בוול סטריט, קרא למועצות המנהלים לקשור את חבילות השכר לביצועי החברה. "עליכם להראות לעולם שעסקים אמריקאים הם מודל השקיפות והמינהל התקין", אמר.

סקר שערך ארגון קורפורט לייבררי הראה כי שכר המנכ"לים החציוני של חברות נסחרות בארה"ב עלה ב-16% ב-2005, ל-2.9 מיליון דולר. השכר החציוני של מנכ"לי חברות S&P 500 התקרב ל-7 מיליון דולר. דו"ח נפרד, של המכון למחקר מדיניות ביחד עם ארגון "אזרחים למען כלכלה הוגנת", הראה כי שכר המנכ"לים הממוצע היה גבוה פי 411 לעומת השכר הממוצע של עובד מן השורה ב-2005, לעומת מכפיל של 107 ב-1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully