וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע עולה ב-3%

עומרי כהן

13.2.2007 / 16:49

תוצאות טובות לגילת - המניה עולה ב-0.7%. אלווריון מוסיפה 3.3% בתגובה לחוזה. אלוט נופלת ב-5.3%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים, לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.5%. בקרב הישראליות עולה טבע ב-3.4% לאחר פרסום התוצאות לרבעון הרביעי והתחזיות להמשך. אלווריון מוסיפה 3.3% בתגובה לעסקה עם כייבל אנד וויירלס. גילת מטפסת ב-0.7% ואילו אלוט צונחת ב-5.3%.

סקירת טרום מסחר

ירידת מחירי הנפט ביממה האחרונה עשויה לסייע היום לשוק המניות האמריקאי לחזור ולטפס לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות שערים. מאז פתיחת המסחר ביום חמישי, הספיק המדד המקיף לבחינת ביצועי השוק האמריקאי, S&P 500, לאבד 1.2% מערכו ולמחוק כמחצית מעליות 2007. עם זאת, למרות גל הירידות האחרון, ממשיך המדד להיתמך בידי קו מגמה עולה, מה שאומר שהמגמה החיובית עדיין לא נבלמה סופית. לפי שעה, מצביעים החוזים העתידיים על עליות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים בפתיחת המסחר.

מחיר הנפט הגולמי יורד היום עוד 12 סנט ל-57.69 דולר ומשלים ירידה דו יומית של 3.7% מאז שטיפס בסוף השבוע לרמתו הגבוהה ביותר מתחילת 2007 עקב הציפייה לגידול בביקוש לנפט להסקה בארה"ב בשל מזג האוויר הקר בצפון המדינה. החלטת ארגון מדינות הנפט (אופ"ק) להפחית את קצב שאיבת הנפט תרמה גם היא לזינוק במחירי הזהב השחור מרמות השפל של אמצע ינואר - 50 דולר לחבית.

על המסחר עשויים להשפיע היום גם נתוני מאזן הסחר של ארה"ב לדצמבר. ממוצע התחזיות של כלכלנים בארה"ב מצביע על ציפייה לגידול של 1.4% בגירעון המסחרי האמריקאי לרמה של 98 מיליארד דולר בדצמבר. ב-2006 כולה צפויה ארה"ב לרשום פער שיא שלילי בין היבוא למדינה לבין היצוא ממנה - 750 מיליארד דולר.

ידיעה חדשותית על רכישה אפשרית על אחת ממניות הדאו ג'ונס עשויה לדחוף מעלה את המדד ולתמוך בחזרת השוק למגמה חיובית. ה"טיימס" הלונדוני דיווח הבוקר, כי ענקיות הכרייה BHP ביליטון וריו טינטו מתכננות בנפרד הצעות לרכישת יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, אלקואה, תמורת 40 מיליארד דולר.

אצל הישראליות צפויה לבלוט טבע לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2006 וחשיפת התחזיות לעתיד. טבע חתמה את הרבעון עם צמיחה של 63% בהכנסות ל-2.28 מיליארד דולר ועם גידול של 51% ברווח הנקי ל-460 מיליון דולר. במקביל, העריכה החברה כי הכנסותיה בשנה הקרובה יצמחו ביותר מ-7% לרמה של 9 מיליארד דולר.

במסיבת העיתונאים שלאחר פרסום התוצאות, העריך המנהל הפיננסי הראשי של טבע, דן זיסקינד, כי ב-2008 יחצו המכירות את רף ה-10 מיליארד דולר וכי מגמת השיפור בתוצאות תימשך ואולי אף תתעצם ב-2009. טבע עולה בתגובה ב-1.8% במסחר שלפני הפתיחה.

גילת לוויינים הציגה סיום חזק לשנה חיובית עם תוצאות טובות ברבעון הרביעי. חברת טכנולוגיות התקשורת הלוויינית מפתח תקוה סיימה את הרבעון עם גידול של 18% בהכנסות ל-65.4 מיליון דולר ועם רווח נקי של 4.5 מיליון דולר. זאת, לעומת רוח של מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל ב-2005.

גם אלוט קומיוניקיישנס, הנסחרת בנאסד"ק מזה כחודשיים, פירסמה את תוצאותיה הרבעוניות, המעידות אומנם על צמיחה מעודדת בהכנסות, אולם גם על רווחיות נמוכה. אלוט, המתמחה במוצרים המיועדים להקצאת רוחב פס ונמכרים לספקיות תקשורת לאינטרנט, סיימה את הרבעון עם עלייה של 35% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ל-9.6 מיליון דולר. הרווח נקי הסתכם ב-53 אלף דולר. בשנת 2007 כולה צופה החברה צמיחה של 38%-26% בהכנסות לטווח של 47-43 מיליון דולר.

אלווריון תהפוך לספק משנה של יצרנית ציוד הטלקום הבריטית, כייבל אנד ווירלס, בתחום מוצרי ה-WiMAX. אלווריון דיווחה היום על חתימת הסכם מסגרת עם החברה הבריטית, ולפיו האחרונה בחרה במערכת ה-BreezeMAX של אלווריון לפריסת מערכות WiMAX נייד ונייח. כייבל אנד וויירלס כבר החלה לפרוס את הרשת הראשונה באי אנטיגואה עבור לקוחות עסקיים ופרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully