וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק עידוד בנייה להשכרה

אבי בר-אלי

13.2.2007 / 16:29

השר שטרית: המינהל איתר קרקעות לבניית עשרת אלפים יחידות דיור להשכרה

חוק עידוד הדיור להשכרה אושר אתמול בקריאה ראשונה בכנסת. מטרת החוק היא לעודד את המשק הפרטי והציבורי לבנות מבני דיור המיועדים להשכרה בלבד - באמצעות שורת הטבות מס.

החוק המוצע יחול רק על בניינים בני 16 דירות לפחות, שבנייתם תסתיים משנת 2007 ואילך שיושכרו לתקופה של 25 שנה. עוד נקבע, כי שטחן העיקרי של הדירות לא יעלה על 100 מ"ר. החוק מציע ליזמים האצת פחת בשיעור של עד 20%, ניכוי הפסדים מול כל הכנסה אחרת ופטור ממס שבח במכירת הנכס לאחר 10 שנות השכרה (תוך התחייבות הרוכש להמשיך ולהשכיר את הנכס ל-15 שנים נוספות).

יוזם החוק, שר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית, ציין כי בישראל גדל הפער בין גובה המשכנתא למחירי הדירות וכי בשנת 2006 מימשו רק 50% מהזכאים את זכותם למשכנתא. שטרית הביע תקווה כי כבר בשנה הקרובה יפורסמו מכרזים לשיווקי קרקע אשר ייעודו לבניית אלפי דירות להשכרה, וציין כי מינהל מקרקעי ישראל כבר איתר קרקעות לבניית כעשרת אלפים יחידות כאלה (2,500 מהן בתל-אביב).

שטרית הוסיף כי יישום החוק יוביל לשינוי חברתי במסגרתו תשונה שיטת הסיוע בשכר הדירה, כך שכל זכאי יקבל לידיו ואוצ'ר (שובר) לשכירת דירה היכן שירצה. הזכאי ישלם 25% ממשכורתו עבור השכירות והיתרה תשולם ליזם ישירות בידי המשרד. "שינוי זה ימנע את ריכוז הנזקקים בשכונות או אזורים נפרדים ויאפשר את חייהם באזורים הנחשבים טובים ואיכותיים יותר", הוסיף שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully