וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום שני של עליות במדדים

שירלי יום-טוב

14.2.2007 / 16:35

נאסד"ק מוסיף 0.4%. טבע עולה בכ-1%. ריטליקס עולה ב-6.9% על רקע שמועות בדבר רכישתה. פאנדטק מאבדת 1.2%

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים מתונות, בהמשך למגמה החיובית שנרשמה בשוק אתמול. מדד נאסד"ק עולה ב-0.4% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות, עולה טבע ב-0.9%, בהמשך לזינוק של 4.5% שרשמה המניה אתמול. פאנדטק מאבדת 1.2% לאחר שבית ההשקעות פריס בייקר ווטס הפחית את המלצתו למניה ל"נייטרלי", מ"קנייה". ריטליקס מטפסת ב-6.9%.

סקירת טרום מסחר

לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות, ננעל אתמול שוק המניות האמריקאי בעליות מתונות, ובשעה זו נראה כי העליות ימשכו גם בתחילת המסחר היום. כשעתיים לפני פעמון הפתיחה מצביעים החוזים העתידיים על עלייה מתונה של כ-0.1% במדדים המובילים, אך עד סוף היום יזרמו אל המשקיעים נתוני מקרו לצד דברים של הנגיד, בן ברננקי, כך שהמגמה עשויה להשתנות.

ברננקי יופיע היום בפני הקונגרס בוושינגטון, כפי שעושה כל נגיד פעמיים בשנה. הוא צפוי לדבר על מספר גדול של נושאים, כולל מצב הכלכלה האמריקאית והתחזית לגבי אינלפציה. אמרתם אינפלציה – אמרתם ריבית – הנתון החשוב ביות עבור כל משקיע באשר הוא. בוול סטריט יחפשו היום כל רמז אפשרי לגובה הריבית בארה"ב, והאם היא צפויה לרדת בקרוב. בין הישראליות הגיעו לפני פתיחת המסחר דו"חות קומטאץ’, המסבירים זינוק של 120% במניה מיולי האחרון.

את 2006 סיימה החברה עם הפסד נקי (GAAP) של 190 אלף דולר, איזון במונחי רווח למניה, לעומת הפסד נקי של 4.4 מיליון דולר ב-2005. השנה כבר צופה החברה רווח (NON GAAP) של 3-4 סנט למניה, כ-2-2.7 מיליון דולר, ואם כך, החברה תהיה רווחית, גם בהכללת הוצאות הקשורות באופציות, לראשונה מאז הנפקתה בנאסד"ק ב-1999. לצד האופטימיות, קומטאץ' מזכירה בזהירות כי "בהתבסס על ניסיון העבר קצב הצמיחה של החברה מרבעון לרבעון מאופיין בתנודתיות וזאת כתוצאה מעונתיות ומעיתוי השקת המוצרים של לקוחותיה".

חברה קטנה נוספת שדיווחה היום היא טופ אימאג', עם המשך צמיחה בהכנסות אך רווחיות אפסית. חברת פתרונות סליקת מסמכים בארגונים סיימה את הרבעון עם הכנסות של 5.5 מיליון דולר, צמיחה של 17% ביחס לרבעון המקביל, אבל עלייה של 27% בהוצאות התפעוליות ל-3.4 מיליון דולר הותירה רווח תפעולי סמלי של 100 אלף דולר בלבד לעומת רווח תפעולי של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. גם השורה התחתונה היתה זעומה, עם רווח נקי של 160 אלף דולר, כ-2 סנט למניה. ברבעון המקביל היה הרווח הנקי 152 אלף דולר.

טופ אימאג’ מצפה לצמוח ב-2007 ב-15% בהכנסות, לרמה של 23 מיליון דולר. החברה ציינה כי היא "פועלת ליצירת תהליך מיזוג ורכישה", כלומר מחפשת אחר חברה מתאימה לרכישה. אם מהלך כזה אכן יתרחש, החברה מצפה להכנסות של כ-30 מיליון דולר עד לסוף 2007, צמיחה של כמעט 50%. המניה נותרה בלא שינוי מתחילת השנה, אך זינקה ב-24% מיולי האחרון.

מה קורה בריטליקס? המניה פתחה הבוקר את המסחר בעליות בלתי מוסברות, שהגיעו בשלב מסוים עד 9% במחזור גבוה. כעת נחלשו מעט העליות לכ-5%, אך עדיין מדובר בתזוזה חריגה בהתחשב בעובדה שמהחברה לא הגיעה כל הודעה. בחדרי המסחר בתל אביב דיברו הבוקר על שתי שמועות הסובבות את החברה: אחת בדבר רכישתה בידי וריפון, עליה דווח בתקשורת בחודשים האחרונים, והשניה על עסקה גדולה שהחברה עומדת להכריז עליה.

מתוך מדגם של שלושה דו"חות אנליטיים על טבע – של מריל לינץ', ליהמן ברדרס וסיטי (לשעבר סיטיגרופ) – שניים נותרו חיוביים על המניה. בליהמן הותירו לטבע המלצת "תשואת יתר" והעלו את מחיר היעד ל-44 דולר – 19% מעל מחירה בשוק. בסיטי הותירו המלצת "קנייה" במחיר יעד של 46 דולר - 24% מעל מחיר המניה בשוק, והעריכו כי כמו שבסוף 2005 היא נסחרה בחסר - כך גם עכשיו. במריל לינץ' לא זזים מהמלצת "נייטרלי" כבר שנתיים, וכך גם עכשיו. "לא הערכנו מספיק את ההשפעה של התחזית שהעניקה טבע על המניה", כתבו במריל, אבל באותה נשימה הוסיפו כי "אנו מאמינים שהמניה כבר משקפת את העלייה בהכנסות וברווח למניה ב-2008 ואת ההאטה המסוימת ב-2007".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully