וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסקו מוחקת מלאים בדרך להפסד רבעוני של 10.3 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

22.8.2001 / 9:02

ירידה חדה של 46% בהכנסות הקבוצה ברבעון השני ל-82.7 מיליון שקל בעקבות צמצום בהזמנות מלקוחות, לעומת עודפי הביקושים בשנת 2000

עוד רבעון של הפסדים כבדים לקבוצת ניסקו , אחת מהחברות היותר פופולריות בשוק ההון בשנה החולפת. לקבוצת ניסקו פעילות תעשייתית לייצור מוני חשמל ולפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים ורכיבים אלקטרוניים המשלבים תוכנה וחומרה במספר תחומים. תחום נוסף בו פעילה החברה הוא השקעות הון סיכון - הן באופן ישיר והן באמצעות קרנות הון סיכון, שהבולטת שבהן היא קרן ההון סיכון ניורון.

הכנסות החברה ברבעון השני צללו ב-46% לרמה של 82.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 152.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בניסקו אומרים כי הקיטון בהכנסות בתקופת הדו"ח משקף את הצמצום בהזמנות מלקוחות, לעומת עודפי הביקושים שנרשמו בשנת 2000.

הירידה החדה בהכנסות הובילה לירידה חדה ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי כאחוז מההכנסות. הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-11.6 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 27 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה עמד על 15.6%, לעומת שיעור רווח גולמי של 18% במחצית הראשונה של השנה שעברה.

בניסקו נותנים שני נימוקים לירידה בשיעור הרווח הגולמי. הראשון הוא מחיקת מלאים בקבוצת הרכיבים בהיקף של 13 מיליון שקל מתחילת השנה, מתוכם 6 מיליון שקל ברבעון השני. השני הוא ירידת מחירים של רכיבי האלקטרוניקה, לנוכח הירידות בביקושים וביטולים רבים של הזמנות רכיבים ייחודיים.

שורת הרווח הגולמי היא השורה האחרונה בה מציגה ניסקו מספר חיובי. שורת הרווח התפעולי מצביעה כבר על הפסד של 8.5 מיליון שקל, בעקבות עלייה חדה בהוצאות מו"פ ל-6.2 מיליון שקל והוצאות מכירה ושיווק והנהלה וכלליות בהיקף של 15 מיליון שקל.

הגידול בהוצאות המו"פ של הקבוצה נובע בעיקר מגידול בהוצאות של החברה הבת נ.א.מ.ס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה להעברת תקשורת על קווי חשמל.

בשורה התחתונה רושמת ניסקו הפסד גדול של 10.3 מיליון שקל ברבעון השני, בדרך להפסד חצי שנתי של 21.2 מיליון שקל. עיקר ההפסד בתקופת הדו"ח נובע מקיטון ברווח של קבוצת הרכיבים, לצד גידול בהפסדי חברות ההיי-טק בקבוצה.

ברבעון השני של השנה רשמו חברות ההיי-טק בקבוצת ניסקו הפסד של 11.7 מיליון שקל, בעוד שרווחיות מגזר הרכיבים ירדה ל-4.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 18.5 מיליון שקל שהניב המגזר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully