וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח נוספת ל-EMI

הדר תדמור

15.2.2007 / 10:39

בעקבות האזהרה צנחה אתמול בלונדון מניית EMI ב-12%, ומניית המתחרה וורנר מיוזיק צנחה ב-7% בוול סטריט

EMI, חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם, פירסמה את אזהרת הרווח השנייה של החברה בתקופה של חמישה שבועות. זאת, בעקבות ירידה משמעותית במכירות המוסיקה בארה"ב.

EMI הודיעה כי הכנסותיה מחטיבת המוסיקה המוקלטת יצנחו ב-15% בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס, ויחמיצו את תחזיות האנליסטים. בעקבות ההודעה נפלה אתמול מניית EMI ב-12% בבורסת לונדון, ומניית יריבתה וורנר מיוזיק האמריקאית נפלה ב-7% אמש בוול סטריט.

באמצע ינואר הודיעה EMI כי ההכנסות ממוסיקה בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס עשויות לרדת ב-10% עקב עונת חגים חלשה ומאכזבת ומכירות שירים חדשים, אשר לא עמדו בציפיות במחצית השנייה של 2006. בעקבות ההודעה, מניית החברה נפלה לשפל של שנה. EMI דיווחה על הפסד של 30.6 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של שנת הכספים של החברה, ודיווחה כי הכנסותיה ירדו ב-6.1% באותה התקופה.

הכנסות החברה, אשר בין אמניה כלולים רובי וויליאמס ולהקת קולדפליי, ירדו לאחרונה לאחר שהורדות שירים באינטרנט וצלצולי סלולר של שירים בהפצתה לא הצליחו לפצות על איבוד מכירות כתוצאה מהורדות בלתי חוקיות ללא תשלום ברשת. EMI דיווחה כי שוק מכירות הדיסקים בארה"ב הצטמצם ב-20%, לפי נתונים שקיבלה מחברת המחקר נילסן סאונדסקאן.

EMI (סימול EMI.L), מחתימת להקת ה"ביטלס" ב-1962, פיטרה שניים ממנהליה הבכירים השנה. אלן ליויי, מנכ"ל חטיבת המוסיקה EMI Music, עזב את תפקידו לאחר 5 שנים. דיוויד מאן, סגן יו"ר החטיבה, עזב גם הוא. יו"ר החברה, אריק ניקולי, יכהן כמנכ"ל EMI וינהל בנוסף את חטיבת המוסיקה. ג'ון גילדרסליב, סגן יו"ר שלא בפועל, התמנה ליו"ר שלא בפועל של החברה.

EMI, או בשמה המלא Electric and Musical Industries, פועלת כחברת תקליטים מראשית ימיה של המוסיקה המוקלטת. החברה קיבלה את שמה המלא בשנת 1931 ושינתה אותו ל-EMI בתחילת שנות השבעים. בשנות ה-50 הקליטה החברה את התקליט הראשון של אלביס פרסלי מחוץ לארה"ב, ורכשה את חברת קפיטול רקורדס, ובכך השיגה לעצמה את האמנים פרנק סינטרה, נאט "קינג" קול ופגי לי. בין האמנים שהיו או עדיין הינם חתומים ב-EMI - ביץ' בויז, פינק פלויד, ביסטי בויז, בלו, דיוויד בואי, אניגמה, ג'ורג' מייקל ואיירון מיידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully